اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان:

کمپوست راهکار مبارزه با اثر نامطلوب زباله است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان تبدیل زباله‌های تر به کود را یکی از راهکارهای مؤثر مبارزه با اثرات نامطلوب زباله‌ها دانست و گفت: کمپوست قدیمی‌ترین محصول بازیافت است.

کمپوست راهکار مبارزه با اثر نامطلوب زباله است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، جواد نجارتمیزکار ظهر امروز در جلسه پسماند این شهرستان برنامه‌ریزی برای دفع صحیح زباله را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: بدون تردید برنامه‌ریزی برای دفع صحیح زباله و توجه به اثرات زیانبار آن بر محیط زیست از اصول مهم و ضروری در راستای تامین منافع بلند ‌مدت جامعه و حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

وی تبدیل زباله‌های تر به کود را یکی از راهکارهای مؤثر برای مبارزه و خنثی‌سازی اثرات نامطلوب زباله‌ها دانست و گفت: کمپوست قدیمی‌ترین محصول بازیافت است.

رئیس شورای شهر لاهیجان، توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و تمام موجودات کره زمین را یکی از اصول اساسی در بقای زندگی و استفاده از مواهب خدادادی عنوان کرد.

وی افزود: کنترل آلودگی‌های محیط مانند مواد زائد جامد بخش مهمی از این وظیفه را تشکیل می‌دهد که با توجه به اصول و موازین بهداشتی اقتصادی جایگاه ویژه‌ای را در علوم و فنون جدید به خود اختصاص داده است.

نجارتمیزکار توجه به امر بهداشت و سلامت جامعه و رعایت جنبه‌های پیشگیری قبل از درمان بدون توجه به سیستم‌های جمع‌آوری و دفع مواد زائد که مسبب اصلی آلودگی در شهرها و روستاهای کشور است را امکانپذیر ندانست.

وی با تصریح بر اینکه اهمیت دفع بهداشتی زباله‌ها موقعی بر همگان روشن می‌شود که خطرات ناشی از آن ها به خوبی شناخته شود، خاطرنشان کرد: زباله‌ها نه تنها موجب تولید بیماری، تعفن و زشتی مناظر می‌شوند بلکه می‌تواند به وسیله آلوده کردن خاک، آب و هوا خسارات فراوانی را به‌ بار آورند.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمع‌آوری، حمل و نقل و آخرین مرحله دفع این مواد باید به طریقی باشد که خطرات ناشی از آن‌ها در سلامتی انسان به حداقل ممکن کاهش یابد.

به گفته وی، زباله‌های شهری که خود ترکیبی از فضولات و بسیاری دیگر از مواد زائد صنعتی و کشاورزی است، در آخرین مرحله دفع شده و به خاک و یا آب منتقل می‌شوند.

نجارتمیزکار یادآور شد: کالاهای مصنوعی که از مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند پس از استعمال به صورت مواد زائد تجزیه نشدنی در زباله انباشته شده و در خاک باقی می‌ماند زیرا پلیمرهای مصنوعی (نایلون) برعکس پلیمرهای طبیعی موجود در پشم و پنبه به دلیل نبودن آنزیم ویژه، سال‌ها برای تجزیه در طبیعت به صورت خام و بدون تغییر باقی می‌ماند.

وی ساماندهی زباله و پسماند را ضروری دانست و گفت: این مواد خللی در تبادل آب و هوا و دیگر عکس‌العمل‌های فیزیکی و شیمیایی خاک به وجود می‌آورند.

انتهای پیام/84002/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول