اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

وضعیت نامطلوب دفن زباله در چرام

خبرگزاری فارس: وضعیت دفن زباله‌های بهداشتی در شهرستان چرام مطلوب نیست و باید دستگاه‌های درگیر دراین زمینه به نحو مطلوب همکاری کنند تا منجر به کاهش امراض بیماری‌هایی که منشاء عفونی دارند شد.

وضعیت نامطلوب دفن زباله در چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام مواد مفید یا اشیائی که از منابع شیمیایی ساخته می‌شوند، سرانجام روزی به صورت زباله درمی‌آیند.

برای مثال ورقه آلومینیومی که برای بسته‌بندی مواد خوراکی به کار برده می‌شود، ظرف‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف که برای صرف غذا یا ریختن چای و نوشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا باقی‌ مانده غذایی، از جمله موادی هستند که به عنوان زباله عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده و در نتیجه دور ریخته می‌شوند.

 

 

 

 

 

همچنین بهره‌برداری از یک منبع، اغلب به تولید مواد تازه و ناخواسته‌ای می‌انجامد، برای مثال با استخراج آهن ناخالصی‌های همراه آن پس از جداسازی به عنوان زباله دور ریخته می‌شوند که در واقع همه این کارها مقدار زیادی زباله شهری و صنعتی به وجود می‌آورند.

مقدار زباله‌ای که هر انسان در طول عمر خود تولید می‌کند، حدود 600 برابر جرم او در سن بلوغ است.

به گزارش فارس، شهرداری‌ها در بیشتر شهرهای بزرگ با مشکل جمع‌آوری زباله در انباشتن آن در مناطق دوردست رو به رو هستند که با افزایش جمعیت شهرها، هزینه انجام این قبیل خدمات شهری  روز به روز زیادتر می‌شود.

توجه به مسائل بهداشتی افراد که با زندگی روزمره آنان سر و کار دارد از جمله مسائلی است که اگر در آن سهل‌انگاری شود چه بسا شاهد بیماری‌های جبران ناپذیر در خانواده‌ها باشیم و با این حال نبود یک جایگاه مشخص برای دفع زباله می‌تواند به عنوان یک معضل اساسی باشد.

باید گفت وضعیت دفن زباله‌های بهداشتی در شهرستان چرام مطلوب نیست و باید دستگاه‌های درگیر دراین زمینه به نحو مطلوب همکاری کنند تا منجر به کاهش امراض بیماری‌هایی که منشاء عفونی دارند بشود.

وضعیت دفن زباله در ورودی‌های شهرستان منجر به اعتراض مردم شده است که می‌طلبد مسئولان محترم با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و گردش‌پذیر بودن این منطقه فضا را از زباله خالی کنند.

برای دفع زباله می‌توان از ظرف‌های ویژه‌ای که برای کمک به جداسازی زباله انجام می‌گیرد، استفاده شود.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول