اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی

همایش طبیعت نیکوکار در باقرشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش طبیعت نیکوکار به همت واحد فضای سبز شهرداری باقرشهر با حضور مسئولان و کارشناسان فضای و مدیران صنایع برگزار شد.

همایش طبیعت نیکوکار در باقرشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران و به‌ نقل از روابط‌عمومی شهرداری باقرشهر، همزمان با روز درختکاری، همایش طبیعت نیکوکار در باقرشهر برگزار شد.

در این برنامه که با محوریت ستاد استقبال از بهار صورت گرفت، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری تهران، بخشدار کهریزک و برخی مدیران شهرستانی و شهری حضور داشتند.

فضای سبز نقش بسزایی در زندگی بشر دارد 

شهردار باقرشهر در این همایش با تأکید بر اهمیت فریضه درختکاری در دین اسلام گفت: فضای سبز، گیاهان و درختان، نقش بسزایی در زندگی بشر دارند. تلطیف هوا، تعادل دمای محیط، حفاظت از خاک و تأمین بخشی از مواد غذایی موردنیاز انسان، گوشه‌ای از سودمندی‌های فراوان آنها است.

جمشید سعادتمند با اشاره به احادیث و فرمایشات معصومین (علیهم‌السلام) افزود: با توجه به احادیث بسیاری که از بزرگان دین ما نقل شده است، همگی بیان از اهمیت فضای سبز و حفظ محیط زیست دارد. برای مثال امام صادق علیه‌السلام به مفضل می‌فرماید «نگریستن به گل‌های رنگارنگ و درختان سرسبز و خرم، چنان لذتی به آدمی می‌بخشد که هیچ لذتی را با آن برابر نمی‌توان کرد.»

جمشید سعادتمند در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت فضای سبز، توسعه و نگهداری آن عنوان کرد: همان‌طور که می‌دانید، برای افرادی که درختی بکارند، تا وقتی آن درخت وجود دارد؛ حسنات نوشته می‌شود. این تأکیدهای دینی بر این اصل استوار است که تنفس انسان به تنفس زمین و یا بهتر بگوئیم سلامتی زمین، ضامن سلامت انسان است.

شهردار باقرشهر در ادامه با تأکید بر اصل آموزش شهروندی بیان داشت: آموزش شهروندان در ارتباط با فضای سبز شهری و روستایی و چگونگی نگهداری از آنها در واقع به ‌نوعی جلب مشارکت آنها در این حیطه به‌شمار می‌آید. مشارکت شهروندان در این حوزه کمک می‌کند تا ما بتوانیم شهری همیشه سرسبز و سالم داشته باشیم. 

تلاش برای حفظ و گسترش فضای سبز شهری

رئیس شورای اسلامی باقرشهر نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اذعان داشت: ما و همکارانمان در شورای شهر تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا با مشاوره با کارشناسان مجرب و استفاده از امکانات و تکنولوژی روز، نسبت به توسعه، حفظ و گسترش فضای سبز شهری تلاش کنیم.

پرویز صادقی در ادامه ابراز داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات انجام شده به ثمر نشسته است و حاصل تلاش‌های انجام شده ارتقای سطح سرانه فضای سبز به سطح استانداردهای جهانی است.

وی در ادامه از همراهی صنایع بزرگ حاشیه باقرشهر به‌ ویژه شرکت‌های پالایش نفت شهید تندگویان، نفت بهران، سایپا پرس، شهرسنگ و نیروگاه ری و ... تقدیر و تشکر کرد و اقدامات آنها را در این راستا ستودنی دانست و افزود: مطمئناً این اقدامات نقش بسزایی در تأمین سلامتی شهروندان خواهد داشت. 

انتهای پیام/2462/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول