اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین مهلت ارسال مقالات پانزدهم فروردین 92

همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام به همت دانشگاه حضرت معصومه(س) در قم برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دانشگاه حضرت معصومه(س) مسئولیت اصلی برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام را بر عهده دارد و به عنوان دانشگاه جامع تک جنسیتی در صدد است با برگزاری همایش فلسفه حقوق زن در اسلام در سطح بین‌الملل به چرایی‌های مطرح شده در مورد حقوق زن در اسلام و نظام حقوقی پاسخ دهد.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جامعة المصطفی العالمیه، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، دانشگاه الزهرا، دانشگاه امام صادق(ع) در برگزاری این همایش همکاری داشتند.

با توجه به اینکه دین مبین اسلام مکتب انسان‌ساز بوده و نگاهی عمیق، همه جانبه و متعالی نسبت به ارزش وجودی و کرامت ذاتی زن دارد بنابراین لازم است قانون‌گذاری در این قلمرو هماهنگ با عالم تکوین و با هدف تعالی معنوی و سعادت حقیقی و جاودانی نوع بشر صرف نظر از جنس مرد یا زن صورت گیرد.

محورهایی مانند مبانی و روش‌شناسی حقوق زن (نقد رویکرد غیر الهی بودن حقوق زن، نقد نظریه‌های پوزیتیویستی، بررسی رویکرد الهی، نقد رهیافت‌های فمینیستی، بررسی تقابل سنت و مدرنیته در حقوق زنان)، مبانی تفاوت‌های حقوق زن(حقوق مالی، حقوق معنوی، حقوق کیفری، حقوق سیاسی) و بررسی فقهی اسناد و رویکردها و ره‌یافت‌های بین‌المللی حقوق زن(کنوانسیون منع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان، اعلامیه جهانی حقوق بشر، اعلامیه حقوق بشر اسلامی قاهره و ...) برای این همایش در نظر گرفته شده است.

چاپ مقاله در ویژه‌نامه مجموعه مقالات حقوق زن در اسلام» منوط به اعمال اصلاحات اعلام شده از سوی داوران و با نظارت دبیر علمی همایش صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان تا پانزدهم فروردین ماه 92 فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن به آدرس بلوار شهید خداکرم، خیابان چهارم دانشگاه حضرت معصومه(س) صندوق پستی 1179 یا آدرس الکترونیکی info@womenlaw.ir ارسال کنند.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.womenlaw.ir مراجعه کرده یا با تلفن 6641112ـ0251 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/78003/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول