اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اجرای اصل 44 قانون اساسی

همایش سرمایه‌گذاری در لامرد برگزار شد

خبرگزاری فارس: فرماندار لامرد گفت: هدف از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در این شهرستان، اجرای اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بخش خصوصی بوده است.

همایش سرمایه‌گذاری در لامرد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، محمود صفری بعد از ظهر امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لامرد در سخنانی اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش دو عامل خروج مقتدرانه از تحریم‌های اخیر دشمنان و عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد اجرای اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: در چند ماه اخیر جلسات متعددی با مسئولان ارشد استان فارس به منظور برگزاری هرچه بهتر همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان صورت گرفته است.

فرماندار لامرد با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری این شهرستان برای حضور سرمایه‌گذاران و انجام سرمایه‌گذاری آمادگی کامل را دارند گفت: امیدواریم با انجام سرمایه‌گذاری موفق توسط سرمایه‌گذاران در این شهرستان جنوبی گام‌های موثری در راستای اشتغال پایدار جوانان نیز برداشته شود.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، تنها نفت و گاز ایران برای دنیا شناخته شده بود، اما امروز در بسیاری از  زمینه‌های علمی و صنعتی ظرفیت‌های چشم‌گیری در کشور به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

سید موسی موسوی خاطرنشان کرد: در شهرستان لامرد نیز ظرفیت‌های قابل توجه‌ای به ویژه در زمینه صنعت و معدن ایجاد شده و یا در حال شکل گرفتن است که باید از طریق رسانه‌های جمعی به خوبی معرفی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لامرد بیان داشت: در این همایش طرح‌ها و برنامه‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف قابل سرمایه‌گذاری در این شهرستان به سرمایه‌گذاران که صاحبان اصلی اقتصاد هر کشوری هستند، معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: ما خواستار حضور بخش خصوصی در این شهرستان هستیم چرا که لامرد امروز با 34 سال گذشته قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شرکت کننده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان تصریح کرد: تمام مساعدت‌ها و همکاری‌های ویژه لازم با سرمایه‌گذاران که قصد انجام سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های لامرد و مهر را دارند صورت می‌گیرد.

در ادامه این همایش و در ارائه طرح‌های مختلف قابل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی لامرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان بیان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها سه محصول تنباکو، گندم و جو آن‌هم به صورت سنتی در لامرد کشت می‌شد اما امروز محصولات فراوانی در این شهرستان کشت می‌شود.

مهرزاد خرد تصریح کرد: تلاش بر این است که همگام با توسعه صنعتی این شهرستان، توسعه در بخش کشاورزی نیز صورت گیرد.

وی از احداث بزرگ‌‌ترین مرکز طیور پرورشی در جنوب کشور در لامرد نیز خبر داد و گفت: در آینده نزدیک بزرگترین مرکز طیور پرورشی جنوب کشور در لامرد راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی فارس نیز در سخنانی ابراز داشت: در حال حاضر کشور ما از نظر سرمایه‌گذاری جزو شش کشور برتر در دنیا محسوب می‌شود و این در حالی تحقق یافته که تمام تحریم‌ها و فشارهای بزرگ اقتصادی از سوی استکبار جهانی بر این کشور وارده شده است.

محمد مبشری اضافه کرد: در چند سال گذشته تمام شاخص‌های اقتصادی استان فارس رو به رشد بوده و  همدلی چشمگیری میان مسئولان اجرایی این استان با مردم حاکم است.

این مسئول در مورد سپرده‌های بانکی فارس نیز اذعان داشت: در 9 ماهه سال جاری سپرده‌های بانکی این استان رشد 37 درصدی داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالا در لامرد عنوان کرد: امکاناتی که در حال حاضر در لامرد موجود است، بسیار بالا بوده و این یک فرصت ویژه را برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان جنوبی فراهم می‌کند.

به گزارش فارس، از دیگر برنامه‌های جانبی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لامرد، برپایی نمایشگاه صنایع و کارخانجات بزرگ و فعال و پروژ‌ه‌های در حال سرمایه‌گذاری در این شهرستان بود.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول