اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان خبر داد

تخصیص 26 هکتار برای توسعه فضای سبز

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان توسعه فضای سبز و ارتقای فرهنگ شهروندی را جزو برنامه‌های مهم شهرداری عنوان‌ کرد و گفت: امسال سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری 26 هکتار را برای توسعه فضای سبز اختصاص داده است.

تخصیص 26 هکتار برای توسعه فضای سبز

حبیب ملایی یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تخصیص 26 هکتار برای توسعه فضای سبز به لحاظ کمی و کیفی رشد 50 درصدی فضا را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مکلف شده تا یک متر سرانه فضای سبز را افزایش دهد، افزود: با 26 هکتار فضای سبز ایجاد شده سرانه فضای سبز به مرز 9.6 متر خواهد رسید و سطح سرانه فضای سبز در زنجان 450 هکتار خواهد شد.

وی از تلاش‌های شهرداری برای افزایش فضاهای سبز در محدوده شهر خبر داد و افزود: توسعه این فضاها در حریم شهر با حمایت استاندار شکل گرفته است.

یگانه از بهره‌برداری فاز دوم فضای سبز زنجان کوه در سال آینده خبر داد و متذکر شد: با همکاری اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی طرح بهره‌وری 150 هکتاری منطقه خانه بوران در جنوب شهر را برای تبدیل شدن به مجموعه تفریحی، گردشگری و جنگل‌کاری را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح بزرگترین مجتمع تفریحی - گردشگری زنجان را شاهد خواهیم بود.

شهردار زنجان از واگذاری فضای سبز محدوده شهرداری منطقه 2 به بخش خصوصی از سال آینده خبر داد و توزیع گونه‌های مختلف درختان زینتی و جدید را یادآور شد.

انتهای پیام/2308/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول