اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

سرانه فضای سبز زنجان پایین‏تر از میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اهمیت توجه به فضای سبز گفت: سرانه فضای سبز استان پایین‏تر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای سبز زنجان پایین‏تر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهمن اسکندری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد نهضت سبز، اظهار کرد: باید اقدامات بیشتری برای افزایش سرانه فضای سبز در استان صورت گیرد.

وی به اقدامات رو به رشد در سال‏های اخیر اشاره کرد و افزود: دستگاه‏های اجرایی استان در راستای افزایش سرانه فضای سبز اقدامات مناسبی صورت داده‏اند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به سرانه فضای سبز کشوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میانگین سرانه فضای سبز استان نیاز به افزایش دارد.

وی با تاکید بر همکاری شهرداری برای افزایش سرانه فضای سبز، خاطرنشان کرد: باید در سال آینده نسبت به افزایش سرانه فضای سبز اقدامات مناسبی صورت گیرد.

*سرانه فضای سبز در استان 12 صدم درصد است

اسکندری با اشاره به وضعیت فعلی سرانه فضای سبز در استان، اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در استان 12 صدم درصد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به هدف‌گذاری سال آینده اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری و دستگاه‏های اجرایی اقدامات رو به رشدی در سال بعد پیش‌بینی شده است.

*باید سرانه فضای سبز را به 15 صدم درصد ارتقاء داد

وی با بیان اینکه باید سرانه فضای سبز را به 15 صدم درصد ارتقاء داد، یادآور شد: در سال آینده با همکاری مدیران استان این امر محقق خواهد شد.

اسکندری توسعه فضای سبز در محدوده شهرها را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای رسیدن به حد مطلوب باید ترجیحاً فضای سبز در محدوده  شهرها گسترش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گسترش فضای سبز در حریم شهرها را دارای اهمیت دانست و ادامه داد: در سال آینده نسبت به گسترش فضای سبز در حریم شهرهای استان اقدامات مناسبی صورت می‏گیرد.

وی همکاری دستگاه‏های اجرایی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: بدون تعامل دستگاه‏های اجرایی موفقیتی حاصل نمی‏شود.

* باید نسبت به فرهنگ‏سازی در جامعه فعالیت‏های بیشتری صورت گیرد

اسکندری فرهنگ‏سازی برای حفظ منابع طبیعی را دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به فرهنگ‏سازی در جامعه فعالیت‏های بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نقش رسانه‏های استان در انتقال فرهنگ مناسب را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسانه‏های استان باید نسبت به موضوع فرهنگ‏سازی تلاش کنند.

وی برنامه‏های هفته منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برنامه‏های متعددی بری این هفته پیش‏بینی شده است.

اسکندری توجه به کاشت نهال در سطح جامعه را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: برنامه‏های فرهنگی مناسبی برای ترویج کاشت نهال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول