اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ورنامخواست:

نگهداری از فضای سبز نیازمند همکاری مسئولان و شهروندان است

خبرگزاری فارس: شهردار ورنامخواست گفت: نگهداری از فضای سبز یکی از اصول اساسی در مدیریت فضای سبز محسوب می‌شود که این مهم نیاز به تعامل و همکاری مسئولان شهری و شهروندان دارد.

نگهداری از فضای سبز نیازمند همکاری مسئولان و شهروندان است

اردشیر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان در ارتباط با ایجاد جلوه‌های زیبای بصری توسط شهرداری ورنامخواست اظهار کرد: از جمله اقداماتی که در راستای ایجاد جلوه‌های زیبای بصری، توسط شهرداری ورنامخواست صورت پذیرفته است، آماده سازی بسترهای کاشت گل‌های بهاره و رز، با هدف آماده سازی شهر برای ورود به فصل بهار، تسطیح، رگلاژ و کوددهی به فضاهای سبز شهری است.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل بهار و با توجه به اهمیت زیباسازی شهر، کاشت گل‌های بهاری را از جمله برنامه‌های مهم فضای سبز عنوان و بیان کرد: کاشت گل‌های بهاری در طول فصل بهار در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار دارد.

شهردار ورنامخواست ایجاد فضای سبز شهری را از ضرورت‌های مهم ساختار شهری ذکر کرد و افزود: مدیریت فضای سبز شهری، تمامی مراحل ارزیابی، طراحی و کاشت متناسب با محل، نظارت در حفظ و نگهداری آن با همکاری مردم است، که این مهم نیز شاخص اصلی فعالیت‌های فضای سبز شهرداری است.

وی با تاکید بر بازپیرایی عرصه‌های فضای سبز موجود شهر به ویژه در فصل بهار اضافه کرد: از سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری که با محوریت واحد فضای سبز انجام می‌شود، بازپیرایی و آماده سازی عرصه‌های سبز و در پی آن کاشت انواع گل‌های فصلی، بهاری و زینتی است.

محمدی افزود: علاوه بر کاشت گل‌های فصلی، رزکاری در فضا و عرصه‌های پیش‌بینی شده، در دستور کار واحد فضای سبز قرار دارد، که این مهم نقش بسزایی در زیباسازی شهر ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اجرای عملیات جمع‌آوری علف‌های هرز از سطوح فضای سبز گفت: هرس، حذف جوش و پاجوش درختان معابر نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سطح شهر است.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: عرصه‌های فضای سبز، با هدف، زیباسازی و ایجاد آرامش ذهنی و همچنین پاکسازی و ایجاد طراوت محیط زیست گسترده می‌شوند و با توجه به کارکردهای مهم ایجاد فضای سبز و توسعه سرانه‌ این فضا، نیاز است توجه زیادی به حفظ و نگهداری از این عرصه‌ها شود.

وی اضافه کرد: نگهداری از فضای سبز، یکی از اصول اساسی در مدیریت فضای سبز محسوب می‌شود که این مهم نیاز به تعامل و همکاری مسئولان شهری و شهروندان دارد.

انتهای پیام/63013/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول