اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرعامل سازمان پارک‌ها بجنورد

وسعت فضای سبز شهر بجنورد 21هکتار اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد وسعت فضای سبز این شهر را 21هکتار اعلام کرد.

وسعت فضای سبز شهر بجنورد 21هکتار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عباسعلی مهماندوست پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز درختکاری وسعت فضای سبز این شهر را 21هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان، شامل فضای سبز بوستان‌ها،میادین و بلوارهای این شهر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرانه فضای سبز در این شهر 5/10 مترمربع است تصریح کرد: سرانه فضای سبز در این شهر نسبت به سال قبل 0.4 رشد داشته است.

وی گفت: میزان برخورداری مردم از فضای سبز در بجنورد بالاتر از شهرهای مثل مشهد است.

مهماندوست با بیان اینکه در مجموع 32 بوستان در سطح این شهر وجود دارد افزود: 17 بوستان در منطقه یک و 15 بوستان در منطقه دو بجنورد قرار دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد با اشاره برنامه‌های این سازمان برای استقبال از بهار گفت: به همین منظور پنج هکتار از عرصه‌های فضای سبز در این شهر گل‌کاری خواهد شد.

وی افزود: در این راستا 150 هزار گلدان در گلخانه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد آماده شده است.

مهماندوست این گل‌ها را شامل؛شب بو،پامچال،همیشه بهار عنوان کرد و گفت: افزون بر این 2 هزار گلدان نیز در حال آماده سازی برای قرار دادن در کنار گلزار شهدا به مناسبت ایام سال جدید است.

وی همچنین رنگ آمیزی جدول‌های داخل بوستان‌ها و فضای سبز،آماده سازی سرویس‌های بهداشتی و همچنین ساماندهی وسایل ورزشی و مبلمان بوستان‌ها را از دیگر برنامه‌های این سازمان به همین مناسبت عنوان کرد.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز بجنورد احیای قنات موسوم به اردشیر را برشمرد و گفت: این قنات برای تأمین آب درختان و فضای سبز شهر احیا شد.

وی با بیان اینکه این قنات پس از ماه‌ها تلاش از سوی فضای سبز شهرداری بجنورد احیاء شد، تصریح کرد: برای مرمت این قنات افزون بر 170 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

مهمان‌دوست تصریح کرد: قنات اردشیر از قنات‌های قدیمی این شهر بوده که در سنوات گذشته به خاطر گذشت سال‌ها متروک  مانده بود.

وی همچنین از جابه‌جایی 150درخت کهنسال حریم سد بش‌قارداش بجنورد هم خبر داد و گفت: این درختان کهنسال از حریم این سد به مسیرهای ورودی این بوستان ملی انتقال یافته است.

مهمان‌دوست با بیان اینکه با ساخت سد بش‌قارداش عملاً این درختان کهنسال زیر آب می‌رفتند، اظهار کرد: جابه‌جایی این درختان از سوی پرسنل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد به صورت گلدان و توسط جرثقیل انجام شد.

وی به برنامه‌های هفته درختکاری در بجنورد هم اشاره کرد و گفت:به همین منظور غرس درخت در قالب کمربند شهر در اطراف بجنورد با حضور مسئولان و مردم صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز بجنورد همچنین جشن درختکاری و افتتاح 100هکتار جنگل کاری در بوستان ملی‌بش قارداش،برگزاری تورهای سبز ویژه دانش آموزان، توزیع نهال رایگان، جشن درختکاری در مهد کودک‌ها را از جمله برنامه‌های این هفته در این شهر اعلام کرد.

به گزارش فارس،15 تا 21 اسفند به عنوان هفته درختکاری نامگذاری شده است.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول