اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

توجه به فضای سبز یکی از اولویت‌های خراسان‌رضوی محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: پوشش گیاهی نقش موثری در جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل روان آب‌های سطحی، تامین آب‌های زیرزمینی و آلودگی صوتی دارد، بنابراین توجه به فضای سبز یکی از اولویت‌ها برای استان محسوب می‌شود.

توجه به فضای سبز یکی از اولویت‌های خراسان‌رضوی محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در مراسم روز درختکاری در مسجد حضرت زهرا(س) مشهد اظهار کرد: خراسان‌رضوی از نظر فضای سبز با کشور فاصله زیادی ندارد و اقدامات خوبی در مشهد توسط شهرداری و در سطح استان نیز توسط منابع طبیعی خراسان‌رضوی اجرا می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: با توجه به اینکه منابع ژنتیکی و پوشش گیاهی نقش موثری در جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل روان آب‌های سطحی، تامین آب‌های زیرزمینی، زیست محیطی، جذب توریسم و آلودگی صوتی دارد، بنابراین توجه به فضای سبز یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه‌های منابع طبیعی خراسان‌رضوی در ارتباط با حفظ و احیای منابع تجدید پذیر نظیر جنگل‌ها، بتوانیم زمینه رشد پایدار و تقویت منابع ژنتیکی استان را در حفظ گونه‌های گیاهی فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: استان خراسان‌رضوی از ظرفیت‌های بالایی به ویژه در بخش منابع طبیعی برخوردار است و با توجه به عملیات‌های عمرانی که در این حوزه انجام شده، در حال حاضر شاهد حفظ، بازسازی و احیای منابع طبیعی در این استان پهناور هستیم.

در ادامه سید محمد پژمان، شهردار مشهد اظهار کرد: درخت و درختکاری دو موضوع حیات، نشاط و سرزندگی را به یاد افراد می‌آورد و در حال حاضر قرار گرفتن طبیعت در کنار زندگی شهری که همراه با آلاینده‌ها است می‌تواند به حیات طبیعی انسان کمک شایانی کند.

وی تصریح کرد: درخت نماد آبادانی و شاخص زندگی و یکی از عوامل حیات به شمار می‌رود و با کاشت آن می‌توان از آلودگی هوا و محیط اطراف جلوگیری و سبب آسایش و رفاه انسان و پاکی طبیعت شد.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان استانی، نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دو اصله نهال توسط استاندار خراسان‌رضوی و شهردار مشهد کاشته شد.

انتهای پیام/70022/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول