اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شهرداری قم خبر داد

پیش‌بینی افزایش 300 هکتاری فضای سبز قم در بودجه 92

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شهرداری قم از پیش‌بینی افزایش 300 هکتاری فضای سبز قم در بودجه سال 92 خبر داد.

پیش‌بینی افزایش 300 هکتاری فضای سبز قم در بودجه 92

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عباس ذاکریان عصر امروز در مراسم جشن بزرگ کاشت نهال که همزمان با روز درختکاری در پارک جنگلی کوثر برگزار شد اظهار کرد: خاک، آب و هوا از جمله شاخصه‌های مورد نیاز برای رشد گیاه است که در شهر قم هیچ کدام از این پارامترها مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود ویژگی‌های نامناسب برای پرورش گیاه در قم هزینه ایجاد فضای سبز در قم نسبت به شهرهای دیگر حدود دو برابر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شهرداری قم با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از فضای سبز گفت: فضای سبز با هزینه بالایی ایجاد می‌شود ولی نگهداری آن بر عهده مردم است بنابراین باید عموم مردم نسبت به این امر آگاه شوند و در حفظ و نگهداری این فضا تلاش کنند.

وی به رویکرد مثبت برای توسعه فضای سبز قم اشاره کرد و افزود: 3 میلیون متر مربع معادل 300 هکتار فضای سبز در بودجه سال 92 پیش‌بینی شده که با تلاش دست‌اندرکاران شهرداری در سال آینده به فضاهای سبز افزوده می‌شود.

ذاکریان خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری است ولی مردم نیز باید تلاش کنند رینگ فضای سبز هر چه سریع‌تر اطراف شهر قم شکل بگیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد کمربند فضای سبز در اطراف شهرهای بزرگ گفت: قم یکی از شهرهایی است که در معرض تهدید ریزگردها قرار دارد بنابراین ایجاد کمربند فضای سبز باید به طور جدی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شهرداری قم خاطرنشان کرد: فضای سبز شهر قم باید متناسب با اقلیم شهر قم شکل بگیرد و درخت‌هایی متناسب با کم آبی کاشته شود ولی باید در نظر داشت در این زمینه تحقیقات ضروری است.

انتهای پیام/78003/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول