اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

سرانه فضای سبز در مازندران افزایش یابد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: سرانه فضای سبز شهرهای مازندران افزایش یابد.

سرانه فضای سبز در مازندران افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید عیسی هاشمی حیدری ظهر امروز در آئین پاسداشت روز درختکاری و شروع هفته منابع طبیعی در پارک قائم مرکز مازندران اظهار داشت: مازندران به عنوان استانی سر سبز و سازوکار با طبیعت و محیط زیست، تولیدکننده بخش زیادی از اکسیژن مصرفی کشور و کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: بدون اکسیژن حیات بشری غیرممکن است و این عنصر جان بخش توسط درختان جنگل تولید می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه خداوند بحث شجره طیبه را در قرآن می‌فرمایند، تصریح کرد: درختکاری و سرسبزی یکی از موضوع‌هایی است که مورد تاکید خداوند قرار دارد.

وی افزود: ما به عنوان کسانی که پیرو قرآن و اهل بیت نبی اکرم(ص) هستیم باید مبلغ و کمک حال احیاگران جنگل و منابع طبیعی باشیم.

هاشمی با بیان اینکه توجه ویژه به منابع طبیعی باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم باشد، اظهار داشت: شجره طیبه و این امانت خداوندی باید به درستی به نسل آینده جامعه تحویل داده شود.

وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی به لحاظ سازمانی زیر مجموعه جهادکشاورزی قرار دارد و همه مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد برای توسعه جنگل و فضای سبز تلاش می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران موضوع گسترش و صیانت از منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: 82 درصد کشورمان در حیطه جنگل و منابع طبیعی است و این آمار در مازندران عمق بیشتری دارد.

وی افزود: 91 درصد از مساحت 24 هزار کیلومتر مربعی مازندران پوشیده از منابع طبیعی است.

این مسئول با بیان اینکه توسعه فضای سبز در داخل شهرهای مازندران تعمیم داده شود، بیان داشت: شهرداری‌ها موظف به توسعه فضای سبز و نهال‌کاری در سطح شهر های استان هستند.

وی سرانه فضای سبز مازندران را سه مترمربع عنوان کرد و گفت: به لحاظ جغرافیای مازندران این آمار در مقایسه با استان تهران که 17 مترمربع سرانه فضای سبز دارد تاسف‌آور است.

هاشمی در پایان سخنانش بر اساس تجربیات سال‌های گذشته از ورود 12 تا 15 میلیون مسافر به مازندران در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: گردشگران و بومیان استان صیانت از منابع طبیعی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول