اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

کشورهای همسایه مراودات تجاری خود را با ایران توسعه دهند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشورهای همسایه مسلمان در مرز جنوب شرق ایران می‌توانند با توجه به امنیت و توسعه پایدار ایران اسلامی، مراودات تجاری و صنعتی خود را با ایران توسعه دهند.

کشورهای همسایه مراودات تجاری خود را با ایران توسعه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری کنارک اظهار داشت: خوشبختانه وجود قومیت‌های مختلف ایرانی در جنوب شرق و اشتراک بسیار زیاد فرهنگی و قومی با مردم کشورهای همسایه شرقی، بستر توسعه و پیشرفت را در محور شرق ایران و کریدور شمال و جنوب به طور فزاینده‌ای فراهم می‌کند.

وی افزود: کشورمان در قسمت شرق مرز طولانی آبی و خشکی دارد که به عنوان یک مزیت و فرصت برای استان و کشور محسوب می‌شود بنابراین کشورهای همسایه هم می‌توانند از این موقعیت با توجه به امنیت و توسعه پایدار ایران اسلامی، مبادلات و مراودات تجاری و صنعتی خود را با ما توسعه دهند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: چنانچه این مراودات و مبادلات تجاری و صنعتی به ویژه در استفاده از قابلیت‌ها و مزیت‌هایی ترانزیتی دریایی، جاده‌ای و ریلی افزایش یابد و نیز عبور خطوط انتقال انرژی از ایران به کشورهای همسایه انجام شود، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار و متوازن در این منطقه حساس کشورمان باشد.

نارویی به شرایط حساس، استراتژیک و تاثیرگذار جنوب شرق ایران و به ویژه دسترسی به آب‌های آزاد و بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: انجام فعالیت در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، خدماتی و نیز استقرار نیروهای نظامی برای ایجاد ثبات امنیت و جلوگیری از بروز هرگونه ناامنی هم تأثیرات منطقه‌ای و هم فرامنطقه‌ای به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بخش حمل و نقل زیربنای توسعه پایدار جوامع در بخش‌های مختلف است گفت: حمل و نقل، رابط میان بازارهای تولید و مصرف است که بخش‌های مختلف با عبور از روی آن به سوی توسعه پایدار حرکت می‌کنند لذا توسعه راه‌ها و توجه به حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی نقش بسیار مهم و ضروری در امر رونق تجارت و ترانزیت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توسعه محور شرق از تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت بوده و در این زمینه تلاش شبانه‌روزی مسئولان تاثیر بسزایی در تحقق این اهداف دارد.

نارویی افزود: اتصال استان به شبکه ریلی کشور یکی از اقدامات ماندگار دولت است که بهره‌گیری از این ظرفیت نقش مؤثری در کاهش شدت مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست و افزایش ایمنی مسافرت‌ها و جابه‌جایی کالاها خواهد داشت.

وی بیان کرد: صیادان بخش کنارک با لنچ‌های کوچک و کم حجم خود در کنار نیروهای امنیتی، دزدان دریایی را که در آب‌ها ایجاد مشکل می‌کردند، توانستند از پای در آورند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همکاری مردم و نیرو‌های انتظامی در کنار هم، وجود مرز‌های ساحلی و طولانی و دسترسی به آب‌های آزاد، موقعیت ویژه و استراتژیکی برای استان سیستان و بلوچستان در ابعاد مختلف به وجود آورده است.

نارویی افزود: در این راستا توجه به مباحث دریایی، توسعه و گسترش بنادر، از جمله برگزاری همایش توسعه سواحل مکران که برگزار شده بود و نتایج خوبی را هم بر جای گذاشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت‌های تخلیه بارگیری کالا و بسیاری از برنامه‌ها در بخش‌های مختلف در حال انجام است، پیاده سازی سیستم مناسب برای خدمت رسانی به مرزبانان ساحلی نیز در دست اقدام است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان به اقدامات مناسب و گسترده انجام شده توسط دولت‌های مختلف و به ویژه دولت نهم و دهم، بر تسریع در ساماندهی و احداث جاده‌ها و بزرگراه‌های استان و حذف نقاط حادثه‌خیز و توسعه حمل و نقل استان تأکید کرد.

نارویی یادآور شد: منابع بالقوه، استعدادها، توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در این استان وجود دارد که همه باید همت کنند و دست به دست هم دهند تا از آنها برای توسعه و شکوفایی استان به نحو احسن بهره‌برداری بهینه شود.

انتهای پیام/75002/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول