اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

انجام عملیات روکش آسفالت محور ترانزیتی رشت ‌ـ امامزاده هاشم

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان گفت: عملیات روکش آسفالت در محور ترانزیتی رشت ‌ـ امامزاده هاشم به طول 8.6 کیلومتر در حال انجام است.

انجام عملیات روکش آسفالت محور ترانزیتی رشت ‌ـ امامزاده هاشم

حجت شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان دارای بیش از 10 هزار و 685 کیلومتر راه است، اظهار کرد: از این مقدار 53.1 کیلومتر آزادراه، بیش از 366 کیلومتر بزرگراه، بالغ بر 309 کیلومتر راه فرعی و بیش از هشت هزار و 840 کیلومتر راه روستایی است.

 

وی درباره وضعیت آسفالت راه‌های استان افزود: از میزان راه‌های روستایی موجود در گیلان بیش از سه هزار و 692 کیلومتر آسفالته و بقیه خاکی است.

 

مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان از آغاز عملیات روکش آسفالت محور رشت‌ ـ امامزاده هاشم خبر داد و گفت: روکش آسفالت این محور با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 706 میلیون ریال در حال انجام است.

 

وی، حفاظت از رویه راه، برطرف شدن خرابی‌های موجود، ارتقای کیفی سطح راه‌ها و بالا بردن ضریب ایمنی تردد را از جمله اهداف روکش آسفالت محور مذکور عنوان کرد.

 

شعبان‌پور اضافه کرد: عملیات روکش آسفالت در محور رشت‌ ـ امامزاده هاشم به طول 8.6 کیلومتر در حال انجام است.

 

وی محور رشت ‌ـ امامزاده هاشم را دارای اهمیت بالایی دانست و تصریح کرد: به دلیل حجم بالای ترافیک عبوری و قرارگیری این محور در ابتدای آزادراه رشت ‌ـ قزوین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان محور رشت‌ ـ امامزاده هاشم را ترانزیتی خواند و خاطرنشان کرد: ترانزیت کالا و تردد خودروهای سبک و سنگین و نیز حجم زیاد ترافیک در ایام تعطیلات به‌ ویژه در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، محور رشت ‌ـ امامزاده هاشم را تبدیل به یکی از پرترافیک‌ترین محورهای استان کرده است.

 

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت‌ محور مذکور، روکش بخش‌هایی از مسیر 25 کیلومتری که از شاخص روسازی لازم برخوردار نیست در برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته و مقرر شده تا در مدت شش ماه عملیات اجرایی روکش آسفالت محور رشت ‌ـ امامزاده هاشم به پایان برسد.

 

شعبان‌پور فراهم شدن بستری ایمن و روان برای استفاده کنندگان از محور مذکور را از اهداف دیگر اجرای پروژه آسفالت ذکر کرد و افزود: اجرای این پروژه به دلیل یکسان‌سازی سطح جاده و برطرف شدن خرابی‌های موجود کاهش تصادفات را به دنبال دارد.

 

وی گیلان را استانی گردشگرپذیر خواند و خاطرنشان کرد: گیلان به دلیل موقعیت‌های گردشگری و سیاحتی و برخورداری از آب و هوای مناسب هر ساله شاهد عزیمت و حضور تعداد زیادی از مسافران و مهمانان به‌ ویژه در ایام نوروز است و این مسئله وظیفه ما را در انجام امور محوله سنگین و حساس می‌کند.

 

این مسئول ضرورت نگهداری و ایمن‌سازی محورهای استان با توجه به موقعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی آن را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در سال جاری برای نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های گیلان از مجموع اعتبارات ملی و استانی حدود 250 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

 

وی اعتبار اختصاص یافته را با توجه به گستردگی راه‌های استان کافی ندانست و گفت: طول راه‌های همسنگ گیلان حدود 12 هزار کیلومتر است که طبق استانداردهای نرم جهانی سالانه سه تا شش درصد ارزش سرمایه‌ای راه باید برای نگهداری آن هزینه شود؛ در حالی که اعتبار تخصیص یافته تنها هفت درصد اعتبار مورد نیاز و حدود دو درصد ارزش سرمایه‌ای راه‌های همسنگ استان را در بر می‌گیرد.

 

ا‌نتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول