اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل از قهرمانان و نخبگان باقرشهر+تصاویر

خبرگزاری فارس: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اصغر کره خوار و سعید عزیزی، دومین همایش تجلیل از قهرمانان و مربیان ورزشی و نخستین همایش تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری باقرشهر برگزار شد.

تجلیل از قهرمانان و نخبگان باقرشهر+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش طی مراسمی به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اصغر کره خوار و سعید عزیزی، دومین همایش تجلیل از قهرمانان و مربیان ورزشی و همچنین اولین همایش تجلیل از نخبگان علمی ،فرهنگی و هنری باقرشهر در سالن همایش‌های عطر یاس صورت گرفت.

در این مراسم که به‌همت روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، همزمان با فرخنده میلاد امام حسن عسگری علیه السلام برگزار شد، برخی مقامات و مسئولان استانی، شهرستانی و محلی حضور داشتند.

در دومین همایش تجلیل از قهرمانان و مربیان ورزشی و نخستین همایش تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری باقرشهر که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر، رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار باقرشهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله (ره)، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار ویژه ری، بخشدار کهریزک، رئیس شورای بخش کهریزک، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و ... حضور داشتند از خانواده‌های شهید ورزشکار اصغر کره خوار و دانشجوی شهید سعید عزیزی با اهدای لوح سپاس و تندیس همایش و هدایا تجلیل به‌عمل آمد.

باقرشهر در مسیر پیشرفت و آبادانی

شهردار باقرشهر ضمن تبریک میلاد با سعادت یازدهمین اختر تابناک اسمان امامت و ولایت حضرت امام حسمن عسکری علیه السلام در خصوص هدف از برگزاری این مراسم گفت: افتخار این را داریم که پس از سه دوره فعالیت شورای اسلامی باقرشهر و اجرای مصوبات آنان توسط شهرداری، شاهد پیشرفت‌های شگرف در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی هستیم.

جمشید سعادتمند در ادامه متذکر شد: باقرشهر در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گرفته است و یقیناً در آینده خبرهای خوبی در ارتباط با پیشرفت و توسعه شهر و معرفی نخبگان فرهنگی و ورزشی خواهیم شنید و با توجه به هم‌جواری با آستان مقدس امام راحل و دانشگاه‌های معتبر علمی کشور، رشد علمی و فرهنگی و صنعتی شهر دور از انتظار نخواهد بود.

‌تشریح نحوه انتخاب نخبگان

رئیس شورای اسلامی باقرشهر نیز در ابتدای همایش تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی و قهرمانان و مربیان ورزشی باقرشهر ضمن اعلام خیر مقدم و ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم اظهار داشت: ما با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلف و حمایت‌های اعضای شورای شهر شاهد رشد کتابخانه‌ها، فرهنگسراها و اماکن ورزشی هستیم.

پرویز صادقی در ادامه افزود: باقرشهر در سال‌های گذشته از داشتن یک سالن مناسب برای ورزش و تمرین جوانان و شهروندان محروم بود، اما امروز شاهد ایجاد سالن‌های استاندارد و با امکانات مناسب ویژه خانم‌ها و آقایان هستیم و در بحث فرهنگی نیز در حال حاضر دارای فرهنگسرا و کتابخانه‌های تخصصی هستیم.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر همچنین در خصوص چگونگی انتخاب نخبگان علمی و ورزشی این همایش گفت: کمیته‌ای متشکل از اعضای شورای شهر و برخی از کارشناسان فرهنگی و ورزشی نسبت به شناسایی و بررسی مدارک و مستندات برگزیدگان اقدام کرده و نفرات برگزیده را معرفی کرده‌اند.

‌توجه اسلام به همه ابعاد زندگی انسان‌

عضو هیئت علمی و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرری در این مراسم ضمن تقدیر از شهردار و شورای اسلامی شهر در ارتباط با برگزاری مراسماتی از این قبیل گفت: دین اسلام کامل‌ترین دین است و در بررسی آن می‌بینیم که به همه زوایا و ابعاد زندگی انسان توجه شده است که پرداختن به ورزش و تحصیل علم و دانش از جمله آنهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید موسی هاشمی تنکابنی عنوان کرد: نیاز همه جوامع امروزی، ضرورت پرداختن به ورزش را بیان می‌کند و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم و دانش، افراد در زمان کوتاه و با کمترین هزینه می‌توانند بیشترین کار را انجام دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همین موضوع از تحرمات معمولی افراد می‌کاهد و عوارضی را به دنبال دارد که همه ما با آن آشنا هستیم. اگر دین اسلام به امر ورزش توصیه‌های بسیاری کرده است، به این دلیل است که پرداختن به ورزش ضامن سلامت جسمی و روحی انسان‌هاست.

عضو هیئت علمی و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرری با بیان اینکه باقرشهر، دارای جوانان و نوجوانان مستعدی در امر ورزش است، گفت: در عرصه علمی نیز شاهد رشد روز افزون پیشرفت‌های علمی دانش‌آموزان و دانشجویانمان هستیم که جای بسی افتخار دارد.

موسی هاشمی تنکابنی در پایان تصریح کرد: به برکت وجود شهدای این شهر، نخبگان بسیاری هم در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و غیره در این شهر زندگی می‌کنند که مایه مباهات همه ماست.

این گزارش حاکی است، در این مراسم از 19 نخبه علمی، فرهنگی و 30 ورزشکار، مربی و پیشکسوت که موفق به کسب مقام و مدال در مسابقات مختلف بین‌المللی و کشوری شده‌اند با اهدا لوح سپاس و تندیس همایش و هدایایی تجلیل شد.

===

گزارش: مصطفی هدایی

===

انتهای پیام/2462/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول