اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن‌ سازمان تبلیغات اسلامی:

2200 موسسه قرآنی مردمی در کشور فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت 2هزار و 200 موسسه قرآنی مردمی در سراسر کشور خبر داد‌

2200 موسسه قرآنی مردمی در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی قره‌شیخلو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به ماموریت‌های قرآنی دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: توسعه آموزش‌های قرآنی یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های این مرکز به شمار می‌رود و در این راستا هم‌اکنون گسترده‌ترین شبکه آموزش قرآن در سراسر کشور متعلق به ماست.

وی افزود: در حال حاضر در کشور 40 عنوان دوره آموزشی برگزار می‌شود که 50هزار معلم قرآن آموزش دیده در سراسر کشور این دوره‌ها را برگزار می‌کنند.

قره‌شیخلو عنوان کرد: در دوره‌های آموزشی دارالقرآن تبلیغات اسلامی سالانه بین 350 تا 400 هزار نفر زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی، ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را نیز یکی دیگر از وظایف سازمان دارالقرآن کریم کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 2 هزار و 200 موسسه قرآنی مردمی در کشور فعالیت می‌کنند که مجوز فعالیت خود را از این مرکز دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های قرآن روستایی در کشور بیان داشت: در حال حاضر 2 هزار و 500 خانه قرآن روستایی در سطح کشور فعالند که 100 مورد از این مراکز در استان یزد فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی زمانی می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند که مردم وارد عمل شوند،‌ افزود: در فعالیت‌های قرآنی مشارکت مردم و حمایت دولت باید در کنار یکدیگر قرار گیرد که در این راستا نیز سال آینده به طور جدی‌تری به بحث خیران قرآنی پرداخته می‌شود.

قره‌شیخلو خاطرنشان کرد: معتقدیم همانگونه که برای برنامه‌های عاشورا مردم به صورت خودجوش وارد عمل می‌شوند، برای برنامه‌های قرآنی نیز باید حضور مردم ملموس و خودجوش باشد.

وی، نظارت بر چاپ و نشر کتب قرآن در سراسر کشور را نیز یکی دیگر از وظایف این مرکز برشمرد و افزود: مجوز انتشار کتاب‌های قرآن پس از بررسی‌های کلی در این مرکز انجام می‌شود.

قره‌شیخلو یادآور شد: یکی از ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی،‌ اعطای مدرک به حافظان قرآن است که در این راستا تاکنون 20هزار حافظ قرآن در دوره‌ها و آزمون‌ها شرکت‌ کرده‌اند که 2هزار نفر از آنها موفق به دریافت مدرک از معادل دیپلم تا معادل دکترا شده‌اند.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی نیز از مواردی است که توسط دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم مرکز آموزش مجازی قرآن را در سطوح مختلف در کشور راه‌اندازی کنیم.

قره‌شیخلو اظهار امیدواری کرد: فاز اول این طرح سال آینده آغاز شود و 40 عنوان دوره آموزشی برای داخل و خارج از کشور ارائه شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد نحوه پذیرش و تایید صلاحیت مربیان قرآنی و پیشگیری از تبدیل محافل قرآنی توسط برخی مربیان به جریان‌های سیاسی، اظهار داشت: برای این منظور دوره‌های تربیت معلم قرآن در کشور برگزار می‌شود و در طول 30 سال گذشته، 70 هزار گواهی صادر شده که دو سوم این تعداد هم‌اکنون در کشور فعال هستند.

وی عنوان کرد: مربیان پس از گذراندن دوره‌های ورودی، 180 ساعت تخصصی را نیز طی می‌کنند و در پایان نیز با شرکت در آزمون و موفقیت در آن، مدرک دریافت می‌کنند و می‌توانند در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، دارالقرآن‌ها و ... کلاس قرآنی برگزار کنند.

قره‌شیخلو همچنین از صدور 25هزار گواهینامه قرآنی برای کارکنان دولت در استان یزد خبر داد.

وی در پایان از خیران قرآنی برای مشارکت در امور قرآنی و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در قالب دارالقرآن یا موسسات قرآنی دعوت کرد و افزود: خیران می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت خیران قرآنی مراجعه کرده و در امور قرآنی حتی با هزار تومان در ماه، مشارکت کنند زیرا معتقدیم خیران قرآنی تنها نباید از میان افراد متمول باشند و همه مردم به اندازه وسع و توان خود می‌توانند در ترویج فرهنگ قرآنی سهیم باشند.

وی سهم و نقش رسانه‌ها را نیز در این میان مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: قرآن باید در رسانه‌های کشور احیاء شود.

انتهای پیام/2464/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول