اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان اردبیل:

نباید به ساخت و سازهای غیر‌مجاز خدمات ارائه کرد / تکدی‌گری و سد معبر معضل‌آفرین در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: نباید هرگز به ساخت و سازهای غیر‌مجاز خدمات عمومی ارائه کرده و یا با واگذاری انشعاب آب، برق و گاز آنها را جری‌ کرد.

نباید به ساخت و سازهای غیر‌مجاز خدمات ارائه کرد / تکدی‌گری و سد معبر معضل‌آفرین در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی صبح امروز در نشست با شهردار اردبیل در خصوص فعالیت واحد پیشگیری از تخلفات اظهار داشت: بحث مدیریت واحد شهری و پیشگیری از تخلفات امروزه یکی از ضعف‌های ملموس در این حوزه است چرا که نبود چنین مدیریتی سبب شده تا نگرش‌ها و برخوردهای سلیقه‌ای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ارائه خدمات عمومی و تخصصی شهرداری اردبیل باید سایر مجموعه‌ها نیز یاریگر شهرداری باشند چرا که این نهاد به تنهایی قادر به اداره امور شهری با این وسعت و عظمت کار نیست.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد: با این فلسفه مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری تاسیس شد و اردبیل دومین شهر در کشور است که بعد از ارومیه صاحب چنین مجموعه فاخر است که هدف اصلی این واحد نیز اعمال مقررات و برنامه‌های پیشگیرانه در تخلفات شهری اعم از ساخت و سازهای غیر‌مجاز، ممانعت از سد معبر، تکدی‌گری و ... است.

خدادادی ساخت و سازهای غیر‌مجاز و بی‌توجهی به این امر را منشأ سایر تخلفات اعلام کرد و گفت: اگر در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام نشود و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز بدون توجه به غیر‌مجاز بودن این ساخت و سازها بخواهند خدماتی را به آنها ارائه کنند قطعاً شهرداری قادر نخواهد بود از آسیب‌های ناشی از این امر جلوگیری کرده و از آن ممانعت کند.

وی گفت: نباید هرگز به ساخت و سازهای غیر‌مجاز خدمات عمومی ارائه کرده و یا با واگذاری انشعاب آب، برق و گاز آنها را جری‌ کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول هماهنگی تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان را در قالب واحد پیشگیری از تخلفات شهری ضروری اعلام کرد و بیان داشت: امروزه تخلفاتی همچون تکدی‌گری به معضلی اساسی تبدیل شده است که شهرداری بدون همراهی نهادهای انتظامی، قضایی، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... نمی‌توانند در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان اقدامی انجام دهند تا چهره شهر کریه و زشت نباشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یکی دیگر از تخلفات شایع شهری را بی‌توجهی به موارد بهداشتی به ویژه بهداشت عمومی و کشتار غیر‌مجاز دام و طیور اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز بهتر است دامپزشکی اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهد تا مبادا زمینه و اسباب برخی تخلفات و بی‌انضباطی‌ها به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدادادی در پایان سخنان خود پرهیز از حرکت‌ها و اقدامات جزیره‌ای را یادآور شد و تصریح کرد:‌ ما در برخورد با این جرایم به یک نسخه واحد نیاز داریم تا بتوانیم به شدت با عوامل سد معبر، تغییر اراضی زراعی به مسکونی، ساخت و سازهای غیر‌اصولی و بسیاری از تخلفات دیگر به موقع رسیدگی کرده و از وقوع آنها پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/62001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول