اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

محدوده خط آسمان در ساخت و سازهای سرعین رعایت شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در قالب طرح جامع و تفصیلی شهر سرعین باید در ساخت و سازهای جدید و صدور مجوزها خط آسمان رعایت شود تا مشکلی برای ساکنان سرعین به وجود نیاید.

محدوده خط آسمان در ساخت و سازهای سرعین رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی اردبیل که با محوریت شهر سرعین برگزار شد، اظهار داشت: باید با نگاهی ویژه طرح جامع و تفصیلی شهر سرعین تدوین و طراحی شود تا در آینده متهم به برخی کارهای عجولانه و غیرکارشناسی نشویم.

وی تصریح کرد: دیر تدوین شدن این طرح جامع و بازنگری‌های لازم در حوزه‌های مختلف مشکلی به وجود نمی‌آورد اما اینکه بخواهیم براساس آزمون و خطا طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دهیم قطعاً در صلاحیت و شایستگی‌های این مجموعه فنی نیست.

میرجعفریان خاطر نشان کرد: ما باید از دادن تراکم‌های مازاد و اضافی چه به صورت انفرادی و چه مجموعه‌های دولتی در برخی پلاک‌ها اجتناب کنیم چرا که اگر جلوی ساخت و سازهای با تراکم بالا گرفته نشود و خط آسمان شکسته شده و ساخت و سازهایی با میل و رغبت متقاضیان را شاهد باشیم قطعاً چنین سیمایی زیبنده شهری مثل سرعین نیست.

این مسئول اضافه کرد:‌ در تکمیل کمربندی و بازگشایی معابر باید عرض مناسب در طراحی‌ها مد نظر باشد تا بتوانیم روان‌سازی ترافیک را به شکل شایسته شاهد و ناظر باشیم.

وی بیان کرد:‌ به هیچ وجه در سرعین معابری با عرض کم جوابگو نمی‌باشد و این مسئله هیچ تطبیقی با طرح جامع و تفصیلی شهر نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ در کنار آن احداث مجتمع‌های آب‌درمانی که طرح‌های اولیه آن به تأیید میراث فرهنگی و‌ آب منطقه‌ای رسیده باید به همت بخش خصوصی با طراحی مناسب و جلوه زیبا انجام شود تا شاهد به هم ریختگی و نامطلوب بودن فضای گردشگری نباشیم.

میرجعفریان از شهرداری سرعین خواست تا به سرعت منطبق بر طرح جامع و تفصیلی براساس افق پنج ساله و یا 10 ساله برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهد تا بتوانیم شهر سرعین را مطابق با نظر کارشناسان و اصول فنی رشد و توسعه دهیم تا از گسترش بی‌رویه آن در سمت و سوی چهارگانه جلوگیری شود.

وی ترافیک ایجاد شده در فصل گردشگری آن هم در محدوده و هسته مرکزی شهر را یک معضل جدی توصیف کرد و افزود: در این زمینه ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا این گره کور با تدبیر و نگاه به آینده برطرف شده تا بتوانیم در سطح شهر ترافیک روان و تردد راحت‌تری را شاهد باشیم.

این مسئول تصریح کرد: در طراحی آینده سرعین باید مرکزیت شهر به ویژه خیابان اصلی به عنوان مسیر حرکت پیاده‌روها، تفریحات سالم و ورزش‌های همگانی تعبیه شود تا ورود خودروهای مختلف آن هم در فصل گردشگری زمینه نابسامانی و شلوغی بیش از حد سطح شهر را به وجود نیاورد.

انتهای پیام/62003/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول