اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی:

شرایط برای نظارت مهندسان ناظر در ساخت و سازها فراهم نیست

خبرگزاری فارس:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی گفت:در حال حاضر شرایط برای نظارت مهندسان ناظر در ساخت و سازها فراهم نیست.

شرایط برای نظارت مهندسان ناظر در ساخت و سازها فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا اخوان ظهر امروز در جلسه آموزشی مقررات ملی ساختمان اظهار کرد: اکنون در مرحله گذر از ساخت و سازهای سنتی به نیمه صنعتی و صنعتی در کشور هستیم و خطرات زیادی متوجه مهندسان در این دوره است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی افزود: آگاهی از مقررات جدید ساختمان، فناوری‌های جدید ساخت و ساز و تکنولوژی‌های نوین یکی از اولویت‌ها برای مهندسان جدید‌الورود است.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 5 هزار واحد مسکونی به روش صنعتی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است و مهندسان می‌توانند از این واحدها بازدید کنند.

اخوان از طراحی لوح فشرده آموزشی در زمینه فناوری‌های نوین صنعت ساخت و ساز توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: این برنامه آموزشی منحصر به فرد تا یک ماه آینده ارائه می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان‌رضوی یادآور شد: در حال حاضر بستر لازم برای نظارت مهندسان ناظر در ساخت و سازها فراهم نیست.

این مسئول افزود: هم‌اکنون هر اتفاقی که در مبحث ساختمان در کشور رخ می‌دهد، نگاه‌ها متوجه مهندس ناظر است در حالی‌که یک نظارت خوب نیازمند فراهم شدن ابزار و مقدمات لازم است.

وی اضافه کرد: کنترل مصالح و وسایل غیر استاندارد در ساختمان‌سازی و یا استفاده از کارگران ماهر وظیفه مهندس ناظر نیست، اما مهندسان از این بابت نیز دغدغه دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی تاکید کرد: هماهنگ نبودن کارفرما با مهندس ناظر و همچنین ساخت و سازهای بدون پروانه از چالش‌های فعالیت مهندسان ناظر است.

در ادامه مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی خراسان‌رضوی گفت: یک هزار و 700 مهندس در آزمون ورود به حرفه مهندسی پذیرفته شده که فعالیت خود را در خراسان‌رضوی آغاز می‌کنند.

مهدی وکیلی افزود: جلسات آموزشی و توجیهی ویژه پذیرفته‌شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسی در هفت رشته مهندسی برای آشنایی آنان با مباحث مقررات ملی ساختمان در مشهد برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: برگزاری جلسه توجیهی رشته‌های عمران، معماری، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک ششم بهمن ماه و جلسه آموزشی برای مهندسان پذیرفته شده در رشته‌های برق و مکانیک 13 بهمن برگزار می‌شود.

وکیلی خاطر نشان کرد: عمده مباحث مطرح شده در این جلسات پیرامون مقررات ملی ساختمان، مسئولیت‌های حرفه‌ای مهندسان ناظر و تمام مطالب مربوط به ساخت و سازها است.

این مسئول اذعان داشت: آزمون پذیرفته‌شدگان ورود به حرفه مهندسی در خراسان‌رضوی در شهریور ماه امسال برگزار شد که از بین 5 هزار شرکت‌کننده در این آزمون 30 درصد پذیرفته شدند.

وی در پایان گفت: از این پس آزمون ورود به حرفه مهندسی دو بار در سال یعنی شهریور و اسفندماه در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70002/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول