اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند خبر داد

افزایش گشت‏های ویژه برای کاهش ساخت‏وساز غیرمجاز در دماوند

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: افرادی سودجو با توجه به شرایط آب و هوایی ابتدای سال، قصد ساخت و ساز غیرمجاز را در دماوند دارند که با افزایش گشت‏های ویژه، شرایط کار برای این افراد ناامن می‏شود.

افزایش گشت‏های ویژه برای کاهش ساخت‏وساز غیرمجاز در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی در نخستین جلسه ستاد استقبال از فصل بهار، از مسئولان واحدهای شهرداری دماوند برای برگزاری هر چه باشکوه‏تر برنامه‏های دهه فجر و جشن بزرگ انقلاب قدردانی کرد.

وی افزود: افزایش همکاری و مشارکت بین واحدهای شهرداری در بخش‏های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی، فضای سبز و دیگر واحدها سبب بهبود کیفیت کار و خدمت‏رسانی به شهروندان در سطح شهر خواهد شد.

شهردار دماوند گفت: شهرداری دماوند در راستای آماده‏سازی محیط شهری در بخش‏های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ... به استقبال فصل بهار می‏رود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری در سال گذشته، تشکیل ستاد استقبال از بهار بود که توانست در استان تهران نیز مطرح شود که می‏توان نتیجه آن را همکاری و تعامل بین واحدها دانست.

همتی به تشکیل ستاد استقبال از بهار در شهرداری دماوند اشاره کرد و گفت: علاوه بر وظایف ذاتی واحدها در بخش خدمات شهری، آتش‏نشانی، فضای سبز، عمران، فرهنگی و ... لازم است خود را برای اجرای برنامه‏های شاخص‏تر آماده کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری به عنوان متولی شهر وظیفه دارد شهر را برای فرا رسیدن بهار و سال جدید آماده کند که یکی از این بخش‏ها مربوط به عمران، خدمات و پشتیبانی است تا با شست‏وشو و نظافت کامل و رنگ‏آمیزی جداول، معابر اصلی و فرعی شهر، تعمیر پل‏های سطح شهر، اجرای بخشی از کارهای عمرانی همچون لکه‏گیری آسفالت و ... به طور ویژه زمینه تسهیل در رفت و آمد شهروندان فراهم شود.

شهردار دماوند افزود: در بخش فضای سبز نیز رفوژ بلوارها، بوستان‏های شهر، روشنایی معابر، ارائه خدمات به سرویس‏های بهداشتی موجود در سطح شهر و ... مورد توجه قرار گیرد.

همتی توجه به آبنماهای موجود در شهر، تهیه گل مناسب برای توزیع در سطح شهر بین شهروندان و نیز اهدای آن همراه با بسته فرهنگی در زمان تحویل سالن نو، توجه به سد معابر موجود در شهر و ... را از دیگر موارد مرتبط با ستاد نوروزی شهرداری دماوند خواند.

وی با اشاره به ستاد اسکان نوروزی توسط این نهاد گفت: در راستای فراهم‏سازی ستاد اسکان نوروزی با هماهنگی آموزش و پرورش از ظرفیت‏های موجود در منطقه استفاده شود.

شهردار دماوند یکی از موارد مورد توجه ستاد نوروزی شهرداری را مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خواند و افزود: افرادی سودجو هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی در ابتدای سال، قصد ساخت و ساز غیرمجاز را در نقاط مختلف شهر دارند که با افزایش نیرو و گشت‏های ویژه شرایط کار نیز برای این افراد ناامن می‏شود.

همتی توجه به حمل و نقل درون‏شهری، جمع‏آوری زباله‏ها و ارائه خدمات ویژه در ایام نوروز، فضاسازی سطح شهر، تهیه سفره‏های هفت‏سین و استقرار در چند نقطه شهر، تهیه بسته فرهنگی و توزیع آن بین مسافران در هنگام سال تحویل در ابتدای ورودی شهر و ... را از دیگر موارد مرتبط با ستاد خواند.

وی به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مورد توجه در روزهای پایانی سال، چهارشنبه‏سوری است که در راستای ایجاد امنیت در شهر با نصب بنر برای پیشگیری و آماده‏باش آتش‏نشانی این مهم نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول