اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیریت بحران گلستان:

ساخت و سازهای روستای زیارت گرگان نگران کننده است + تصاویر

خبرگزاری فارس: جانشین مدیریت بحران استان گلستان گفت: ساخت وسازهای بی‎رویه و بدون ضابطه در روستای زیارت گرگان یک تراژدی نگران کننده است.

ساخت و سازهای روستای زیارت گرگان نگران کننده است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادقعلی مقدم صبح امروز در کارگاه آموزشی مدیریت ستادی بحران شهرستان گرگان در محل  اداره آموزش فنی و حرفه‎ای این شهر اظهار داشت: قرار گرفتن این منطقه بر نوار زلزله، لغزش و رانش آن را به نقطه‎ای تهدیدآمیز مبدل ساخته است.

به گفته وی علاوه بر این تهدیدها این روستا با توجه به ساخت و ساز‎های غیراستاندارد و عایق‎شدن محیط سیل به طور جدی این روستا را تهدید می‎کند که روان آب آن شهر گرگان را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در ساخت و سازهای بی‎رویه در این منطقه خاطرنشان کرد: برخی به دلیل ناآگاهی و برخی نیز برای تامین آسایش نسبت به احداث بنا در این منطقه رو آورده‎اند در حالی که این مکان به هیچ‎وجه جای مناسبی برای زندگی نیست.

مقدم به وجود ساختمان‎های مرتفع و چند طبقه در این روستا اشاره کرد و یادآور شد: برخی از این ساختمان‎های مسکونی در داخل یا حریم رودخانه بنا شده که خود این موضوع سئوال برانگیز است.

برای پیشبرد برنامه‎های پیشگیرانه تعامل تمامی دستگاه‎های اجرایی نیاز است

وی با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری در مدیریت بحران ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه این مجموعه اطلاع‎رسانی نسبت به خطراتی است که شهروندان را تهدید می‎کند و سپس باید برای کاهش اثرات این تهدیدها برنامه‎ریزی کرد.

جانشین مدیریت بحران استان تصریح کرد: برای پیشبرد برنامه‎های پیشگیرانه تنها کار یک دستگاه نیست بلکه این مهم نیازمند تعامل تمام دستگاه‎های اجرایی مرتبط است.

مقدم در بخشی دیگر از مباحث مرتبط با قانون مدیریت بحران با اشاره به ظرفیت قانونی آن بیان داشت: در قانون به صراحت بر همکاری همه دستگاه‎های اجرایی در مراحل چهارگانه مدیرت بحران تاکید شده و وظیفه آنان قلمداد کرده است.

بخش خصوصی نیز موظف به همراهی و همکاری با مدیریت بحران است

این مسئول افزود: بخش خصوصی نیز از این صراحت قانونی بی‎نصیب نمانده و قانون وی را نیز موظف به همراهی و همکاری با مدیریت بحران ساخته است.

وی یادآور شد: آشنایی جامعه اداری و حتی غیردولتی با این قوانین می‎تواند باب تازه‎ای را برای همکاری بیشتر با مدیریت بحران برای خدمت‎رسانی بیشتر به شهروندان و ایمن‎سازی مطمئن‎تر بگشاید.

به گفته مقدم، نهادینه‎سازی فرهنگ پیشگیری و مقابله نیازمند برنامه‎های آموزشی و تمرین‎های ستادی در قالب مانورهای اضطراری است.

دوره آموزشی مدیریت ستادی بلایای طبیعی شهرستان گرگان از روز گذشته در محل اداره فنی و حرفه‎ای گرگان آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه خواهند یافت.

انتهای پیام/2307/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول