اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

ساخت و ساز در حریم 38 متری جاده‌ها ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هرگونه ساخت و ساز در حریم 38 متری جاده‌ها از طرفین ممنوع است و هیچ کس حق ندارد در این محدوده فضای خدماتی و مسکونی ایجاد کند.

ساخت و ساز در حریم 38 متری جاده‌ها ممنوع است

علی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در جاده‌هایی که درجه‌بندی آنها مشخص شده نظیر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی میزان حریم راه مشخص شده، بر اساس بند شش قانون ایمنی راه‌‌ها هرگونه ساخت و ساز در حریم تعیین شده، ممنوع است.

وی با اعلام اینکه 6 هزار و 500 کیلومتر جاده در استان اردبیل وجود دارد، افزود: از این میزان 100 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 600 کیلومتر راه اصلی و فرعی و مابقی نیز راه‌های روستایی است، به طوری که در استان اردبیل آزاد راه نداریم و بر همین اساس حریم راه‌ها مشخص شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مجموع از وسط جاده 76 متر در طرفین حریم تعیین شده که البته در راه‌های فرعی این میزان حریم به صورت یک طرفه 17.5 متر و در راه‌های روستایی نیز 12.5 متر تعیین شده است.

حیدری بیان داشت: بر اساس ماده 17 قانون ایمنی راه‌ها علاوه بر این در حریم 100 متری بزرگراه‌ها و آزاد راه‌ها هرگونه ساخت و ساز ممنوع شده و قطعاً راه و شهرسازی موظف است با سازندگان تاسیسات در حریم تعیین شده برخورد کند.

این مسئول از برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه جاده‌ها در منطقه جنگلی حیران خبر داد و گفت: بخش عظیمی از این مسیر اعم از نگهداری راه‌ها و همچنین ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز در حوزه استحفاظی استان گیلان است و آنچه که در محدوده جغرافیایی استان قرار دارد ما با حساسیت بیشتر اجازه ساخت و ساز حتی به صورت آلونک را نیز نمی‌دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان داشت: اگر ساخت و سازی نیز در گذشته صورت گرفته، باید بر اساس قانون تخریب شود که در این زمینه بارها با مسئولان امر در استان آذربایجان شرقی مکاتباتی را داشتیم تا از ساخت و ساز حاشیه محور مواصلاتی اردبیل ـ آستارا در گردنه حیران جلوگیری کنیم.

حیدری به برخی ویلا سازی‌های غیر قانونی نیز در این منطقه اشاره کرد و افزود: در یک تفاهم‌نامه دو جانبه با مسئولان استان گیلان به این نتیجه رسیدیم که این ساخت و سازها باید ساماندهی شده و جلوی هرگونه ساخت و ساز غیر قانونی و خارج از قاعده و قوانین گرفته شود تا خسارتی متوجه رانندگان و تردد کنندگان از این محور نشود.

انتهای پیام/62001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول