اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه عنوان کرد

خانه عالم طرحی برای غنا بخشیدن به چهره دینی روستاها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه از وجود 9 خانه عالم در این شهرستان خبر داد و گفت: خانه عالم طرحی برای غنا بخشیدن به چهره دینی روستاها است.

خانه عالم طرحی برای غنا بخشیدن به چهره دینی روستاها

حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: طرح خانه عالم و استقرار روحانی در روستاها به منظور تبلیغ دین، نشر معارف، اصول و احکام دینی ضروری است.

خانه عالم به عنوان پل ارتباطی بین جوانان و مبلغان است

وی ادامه داد: خانه عالم به عنوان پل ارتباطی بین جوانان و مبلغان و روحانیون نقش مهمی در تعمیق باورهای دینی افراد و تقویت مسائل فرهنگی در روستاها دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه بیان داشت: ایجاد خانه عالم در روستاها یک طرح موفق در راستای غنا بخشیدن به چهره دینی و پویایی مناطق کمتر توسعه ‌یافته و محروم است و حضور روحانی در روستاها سبب ماندگاری مردم در روستاها می‌شود.  

بهشتی‌فر از وجود 9 خانه عالم در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد هشت خانه عالم به بهره‌برداری رسیده و یک خانه عالم در حال ساخت است.

خانه‌های عالم گامی مؤثر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی افزود: امسال خانه عالم موردستان و فتح‌آباد در هفته دولت و هفته بسیج به بهره‌برداری رسید که برای احداث آنها مبلغی بیش از 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه متذکر شد: با توجه به جنگ نرم دشمن احداث خانه‌های عالم علاوه بر رفع دغدغه‌ اسکان روحانی گام مهمی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در روستاها است.

اهدای یک‌هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد بشرویه

بهشتی‌فر با اشاره به ساماندهی مساجد شهرستان اذعان داشت: به منظور حمایت از فعالیت‌های فرهنگی مساجد مبلغ 5 میلیون ریال برای دو مسجد شهرستان هزینه شده و در طول سال جاری نیز بیش از یک‌هزار جلد کتاب و 12 قفسه کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های شبستان 12 مسجد اهدا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان مساجد شهرستان با حضور مسئولان و روحانیون شهرستان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول