اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره تبلیغات اسلامی بشرویه:

مداحان باید از آگاهی دینی بالایی برخوردار باشند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره تبلیغات اسلامی بشرویه گفت: مداحان برای اینکه بخواهند مداحی ائمه اطهار را به نحو احسن انجام دهند باید از آگاهی علمی و دینی و بصیرت بالایی نسبت به آنها برخوردار باشند

مداحان باید از آگاهی دینی بالایی برخوردار باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتیفر در نخستین دوره آموزش تخصصی ویژه مداحان شهرستان بشرویه اظهار داشت: مداحی کار مقدس و با ارزش و در عین حال بسیار حساس و مهمی است.
 وی افزود: مداحان اگر بخواهند در این امر دچار غلو یا کوتاهی نشوند و مداحی ائمه اطهار(ع) را به نحو احسن انجام دهند باید از آگاهی علمی و دینی و بصیرت بالایی نسبت به آنها برخوردار باشند.
وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح معلومات تخصصی مداحان از جمله آشنایی با کتب معتبر، معرفی کتب نامعتبر در امر مقتل و پرهیز از روایاتی که سند ضعیفی دارند برشمرد.
بهشتیفر افزود: این دوره آموزشی که با حضور مداحان شهرستان طی چند جلسه برگزار می‌شود، به موضوعاتی همچون تاریخ تحلیلی اسلام، آشنایی با مقتل و مقتل خوانی، آموزش سبک‌های مداحی، آسیب‌شناسی فرهنگ عزاداری و آموزش احکام و اخلاق ویژه مداحان با استفاده از اساتید توانمند می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه این کارگاه آموزشی با حضور حجت‌الاسلام حجازی از اساتید و خطبای حوزه علمیه قم با موضوع آشنایی با مقتل و مقتل خوانی برگزار شد.
دبیر کانون مداحان خراسان جنوبی به منظور بررسی وضعیت مداحان شهرستان درمیان و شناسائی و ساماندهی آنها با برخی مداحان این شهرستان دیدار کرد.
حجت‌الاسلام مهدی ملاکی در این دیدار گفت: مداحان اهل بیت(ع) معارف و فضائل خاندان پیامبر(ص) را به مردم منتقل میکنند و سبب نشر رشد فرهنگی اهل بیت(ع) در جامعه میشوند، لذا باید طرح شناسائی مداحان هر چه سریع‌تر صورت گرفته تا آسیب‌های احتمالی در این زمینه به طور کلی برطرف شود.
انتهای پیام/خ30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول