اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد

روستاها مهم‌ترین پایگاه‌های فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین پایگاه فعالیتی سازمان تبلیغات اسلامی روستاها هستند و این سازمان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های تأثیرگذار فرهنگی در روستاها و مناطق محروم به شمار می‌رود.

روستاها مهم‌ترین پایگاه‌های فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان ظهر امروز در جمع مسئولان فرهنگی خراسان جنوبی اظهار داشت: توجه به مسایل روستاها یکی از مباحث مهمی است که باید در رأس برنامه‌های تبلیغات اسلامی قرار گیرد و بی‌توجهی به روستاها، خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

این مسئول گفت: عملکرد مدیریت‌ها در حوزه شهری و کلان، ببیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و این یکی از آسیب‌های جدی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های فعالیتی سازمان تبلیغات اسلامی روستاها هستند و این سازمان یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار فرهنگی در روستاها و مناطق محروم است.

لطفیان با بیان اینکه حضور 110 نفری مبلغان در روستاها یکی از افتخارات این سازمان است، ادامه داد: در حال حاضر 135 خانه قرآن روستایی نیز در این استان فعالیت می‌کنند.

وی تحکیم بنیان خانواده را یکی از مهم‌ترین مباحثی دانست که باید دستگاه‌های فرهنگی به عنوان یک عملیات مشترک در روستاها بر آن اجتماع کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین نیاز و درخواست روستاها استقرار روحانی است، اضافه کرد: نگه‌داشت نیروهای فرهنگی و تبلیغی در روستاها خیلی مهم‌تر از اعزام نیروها است.

لطفیان از وجود 160 خانه عالم و 220 کتابخانه شبستان در سطح استان خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید دست به دست هم داده و از امکاناتی که سایر دستگاه‌ها در روستا فراهم کرده‌اند به صورت بهینه و مفید استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: باید آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم که چه نقایصی در زمینه کارهای فرهنگی در روستاها وجود دارد تا به درستی نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

سید محمدکاظم علوی با بیان اینکه کار فرهنگی نیاز به مخاطب‌شناسی دارد، متذکر شد: ما باید خودمان را با نیازهای روز تطبیق دهیم و کار فرهنگی نباید متکی بر بودجه و اعتبار باشد.

انتهای پیام/69008/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول