اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه خبر داد

جذب و سازماندهی مداحان در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه از جذب و سازماندهی مداحان اهل بیت (ع) در این شهرستان خبر داد.

جذب و سازماندهی مداحان در بشرویه

حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحان برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت ضروری است و تشکیل کانون مداحان از شاخصه‌های فرهنگی و مذهبی هر شهرستان محسوب می‌شود.

هدف از تشکیل کانون مداحان در شهرستان ساماندهی مداحان است

وی ادامه داد: به منظور ایجاد زمینه مناسب برای تعیین ضوابط و چارچوب‌های فنی مداحی و نظارت بر عملکرد مداحان، بسترسازی برای ارائه تغذیه فکری و طرح‌های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد مداحی و ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و تعامل مشترک میان متولیان امر مداحی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط، کانون مداحان در این شهرستان تشکیل شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه تصریح کرد: هدف از تشکیل کانون مداحان در شهرستان ساماندهی مداحان، تقویت بنیه علمی با مقاتل معتبر و آشنایی با شیوه‌های مقتل‌خوانی و مداحی هم از نظر محتوا و هم از نظر آهنگ بوده است.

بهشتی‌فر با اشاره به لزوم تشکیل این تشکل و جمع معنوی و دینی، تبادل نظر و بررسی نحوه و چگونگی پرداختن به مداحی و برگزاری آیین عزاداری افزود: برنامه‌ریزی، نظارت، تغذیه فکری و آموزش فنی مداحان از دیگر اهداف تشکیل کانون مداحان محسوب می‌شود که در این شهرستان نیز با حضور اکثر مداحان از هیئت‌های مختلف عزاداران حسینی در بشرویه تشکیل شده است.

وی رسالت اصلی و مهم کانون مداحان را جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، سازماندهی و صدور کارت شناسایی مداحان، ارتقای سطح معرفتی و علمی مداحان از طریق آموزش‌های تخصصی، تغذیه فکری مناسب به مداحان، نظارت بر نحوه عملکرد و ویژگی‌های فنی و شأنی مداحان و تعامل با دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در امور مربوطه عنوان کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه از جذب و سازماندهی 90 نفر از مداحان اهل بیت(ع) در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری دوره آموزشی تخصصی مداحان، برگزاری جلسات ماهانه کانون مداحان شهرستان، دوره آموزشی بانوان مداح و مبلغان سنتی و برگزاری گردهمایی مداحان نوجوان(دانش‌آموز) از برنامه‌های اجرایی کانون مداحان در طول سال بوده است.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول