اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی خبر داد

ثبت‌نام 14 هزار کارگر ساختمانی آذربایجان غربی برای دریافت سهام عدالت

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: 14 هزار کارگر ساختمانی از طریق خانه کارگر برای دریافت سهام عدالت تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 14 هزار کارگر ساختمانی آذربایجان غربی برای دریافت سهام عدالت

اسلام صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در طول سال‌های 1388 و 1389 حدود 14 هزار نفر برای بهره‌مندی از این خدمت دولت به صورت دستی ثبت‌نام کرده‌اند که این افراد گواهی مهارت سازمان فنی حرفه‌ای و تاییدیه کارگری ساختمانی را اخذ کرده‌اند لیکن امیدوار هستیم این مبلغ هر چه سریع‌تر به دست قشر کم‌درآمد جامعه رسانده شود.

وی ادامه داد: در طول سال 91 نیز کسانی که از طریق سامانه سهام عدالت نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند و کسانی که کد رهگیری در اختیار دارند مراجعه کردند تا برگ خانوار را تکمیل کنند، لیکن موضوع پرداخت سهام عدالت را نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل خانه کارگر به طور جدی دنبال می‌کنند از این رو امیدوار هستیم در آینده نزدیک این مبلغ در اختیار کارگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری برای ثبت‌نام‌ کننده‌ها دعوت‌نامه فرستاده می‌شود، افزود: خانه کارگر به عنوان اقدام ‌کننده و مجری این طرح وارد عمل شده است، لیکن از مبلغ آن اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی با عنایت به صحبت‌های ریاست جمهوری به نظر می‌رسد مبلغ مورد نظر افزایش پیدا کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی یکی از اقدامات مغفول مانده در این استان را ایجاد مجتمع تفریحی و رفاهی برای جامعه کارگران دانست و افزود: در اغلب استان‌ها مراکز تفریحی، ورزشی، هتل آپارتمان و به طور کلی شهرک رفاهی برای افراد زیرپوشش ایجاد شده است ولی این مورد در استان ما مغفول مانده بود.

صادقی با اظهار به اینکه با برخورداری از حمایت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این راستا گام برداشته می‌شود، اظهار داشت: با سازمان‌های مختلف از جمله مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی و اداره کل منابع طبیعی ارومیه رایزنی و مکاتبه شد به طوری که زمین مناسبی در شهرک ایثار به این پروژه اختصاص یافت و مجوز تغییر کاربری آن نیز اخذ شده است.

وی مرحله بعدی را ایجاد دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد و اظهار داشت: هدف خانه کارگر ارائه آموزش‌های بلند مدت به جامعه کارگری است که این موضوع در سایه تعامل، هماهنگی و مساعدت مقامات اجرایی استان، کارفرمایان با انصاف و ... امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول