اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان اردبیل:

سهام عدالت یارانه پایدار دولت به اقشار کم‌درآمد جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان اردبیل گفت: سهام عدالت در حقیقت یارانه‌ای است که به صورت دایمی و جاودانه برای برخورداری اقشار کم‌درآمد جامعه پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

سهام عدالت یارانه پایدار دولت به اقشار کم‌درآمد جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سجاد کریمی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی متولیان حوزه سهام عدالت در اردبیل اظهار داشت: دولت در این طرح در صدد این بوده که طی چندین مرحله 40 درصد سهام شرکت‌های دولتی قابل واگذاری در هر بازار را به دهک‌های پائین درآمدی با اولویت روستایی و عشایر واگذار کند.

وی عنوان کرد: سهام عدالت همان سهام شرکت‌های دولتی است که منبع درآمد دولت هستند و دولت بدین طریق می‌خواهد بخشی از درآمد‌های خود را بلاعوض به مردم واگذار کند.

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان اردبیل افزود: سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق نظر دولت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌ها به مشمولان آن واگذار می‌شود.

کریمی با اعلام اینکه تاکنون برای 832 هزار نفر دعوت‌نامه سهام عدالت ارسال شده است، ادامه داد: از این میان 825 و 621 نفر برای دریافت سهام عدالت به دفاتر تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌ها مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسئول در خصوص رابطه سهام عدالت با هدفمند‌ کردن یارانه‌ها نیز تصریح کرد: سهام عدالت در واقع توزیع ثروت در بین خانوارهای ایرانی است، کما اینکه با توزیع یارانه‌ها به صورت هدفمند از درآمد‌های کشور به نحو بهتری استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان اردبیل ابراز داشت: توزیع متعادل ثروت و درآمد در کشور، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دایمی برای خانوارهای نیازمند، تسریع در روند خصوصی‌سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت‌های دولتی و کاهش اندازه بخش دولتی و انتقال تصدی‌ها به عموم مردم از اهداف سهام عدالت است.

وی گفت: متکی به خود کردن خانوارهای نیازمند و کاهش تعهدات مستقیم دولت و نهادهای حمایتی از جمله برجستگی‌های سهام عدالت است.

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان اردبیل تاکید کرد: در اجرای مفاد توزیع سهام عدالت مصوب شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و بر اساس مصوبات هیئت واگذاری به منظور گسترش مالکیت عمومی و تامین عدالت اجتماعی اولین قرارداد خرید سهام شرکت‌های توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان اردبیل از سازمان خصوصی‌سازی به قائم مقامی دولت خریداری شد.

کریمی یادآور شد: قیمت معامله در حدود 3 هزار میلیارد ریال است که با تخفیف 50 درصد مربوط به دو دهک جامعه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال و مبلغ قابل وصول 2 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: طی 10 سال از محل سودهای آتی و هرگونه عواید سهام شرکت بدون سود فروش اقساطی مستهلک می‌شود، یعنی اولین مرحله انتقال پرتفوی سهام عدالت به شرکت سرمایه‌گذاری استان اردبیل از طریق سازمان خصوصی‌سازی انجام شده و این بزرگترین قرارداد نقل و انتقال سهام و اعمال مالکیت برای مردم در طول تاریخ استان اردبیل است.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول