اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اردبیل خبر داد

سهامدار بودن 825 هزار اردبیلی در سهام عدالت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اردبیل از عضویت بیش از 825 هزار نفر از استان اردبیل در سهام عدالت خبر داد.

سهامدار بودن 825 هزار اردبیلی در سهام عدالت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سجاد کریمی صبح امروز در نشست با مسئولان شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در اردبیل اظهار داشت: اجرای طرح توزیع سهام عدالت بر اساس مصوبه سال 1385 هیئت وزیران با نام آئین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی و هدف عمده توزیع سهام عدالت، بهینه کردن درآمد در کشور و مشارکت دادن همه مردم در اداره امور اقتصادی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی این طرح انتخاب شد و یک ساختار سه لایه جهت شناسایی مشمولان و توزیع سهام عدالت شامل کارگزاری سهام عدالت، 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی و بیش از 300 تعاونی سهام عدالت شهرستانی و در کنار آن ایجاد دبیرخانه ستاد سهام عدالت تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اردبیل یادآور شد: انجام خدمات به شکل تعاونی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «تعاون وسیع‌ترین شبکه اشتراک و دخالت حقیقی مردم در کارهاست» صورت گرفت.

کریمی گفت: در شرایط گذر از اقتصاد دولتی به اقتصاد غیردولتی دولت‌ها می‌توانند به شیوه‌های گوناگون عمل کنند به عنوان مثال می‌توان به شیوه‌هایی همچون مزایده، واگذاری به افراد خاص، حضور در بورس و ... اشاره کرد.

این مسئول عنوان کرد: عدالت اقتصادی به معنای مراعات حقوق اقتصادی در حوزه رفتارها و روابط اقتصادی است، این امر به صورت هدف اقتصادی، زمانی به طور کامل محقق می‌شود که هر یک از افراد جامعه به حق خود از ثروت و درآمد‌های جامعه دست یابند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اردبیل بیان داشت: دولت به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 9 قانون برنامه چهارم توسعه اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای ایده عدالت‌گستری در جامعه «طرح توزیع سهام عدالت» را بعد از طی مراحل قانونی به اجرا درآورد.

کریمی به فواید و ثمرات سهام عدالت اشاره کرد و افزود: دولت احمدی‌نژاد با چنین فعالیتی، ضمن گذر از اقتصاد دولتی، بحث عدالت اجتماعی و باز توزیع ثروت را با هدف کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر نه صرفاً جهت کمک مالی، بلکه به منظور ایجاد مالکیت در قالب اقدامی پایه‌ای و بنیادی دنباله‌روی این مسئله کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: چنین فعالیتی حتماً دارای پیامد‌های مطلوب برای اقتصاد کشور در مرحله گذر و آماده‌سازی نیروها جهت حضور تدریجی و فعال در اقتصاد ایران خواهد بود.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول