اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دپارتمان ژنتیک بیمارستان صارم تهران:

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از قطب‌های ژنتیک در کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دپارتمان ژنتیک بیمارستان صارم تهران گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می‌تواند در آینده به عنوان یکی از قطب‌های ژنتیک در کشور معرفی شود.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از قطب‌های ژنتیک در کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، یوسف شفقتی در مراسم مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک در بیمارستان علی‌اصغر زاهدان اظهار داشت: با افتتاح این مرکز ژنتیک، گام‌های بسیار بزرگی در زمینه ارتقا سلامت مردم استان برداشته خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تربیت نیروهای متخصصی که علم ژنتیک بالینی را فرا گرفته‌اند و ارتقای مرکز به دپارتمان ژنتیک، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می‌تواند در آینده به عنوان یکی از قطب‌های ژنتیک در کشور معرفی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده، بیماری‌های ژنتیک به عنوان سومین عامل مرگ و میر در استان است هدف از راه‌اندازی این مرکز را پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی و اختلالات مادرزادی و نیز ارتقای سطح سلامت مردم شریف استان عنوان کرد.

سید مهدی طباطبایی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 60 هزار کودک در استان متولد می‌شوند تصریح کرد: در منطقه مدیترانه شرقی بر اساس آمار موجود از هر 1000 تولد زنده تعداد 65 مورد دچار اختلالات مادرزادی و ژنتیکی هستند.

وی با تشکر از حمایت‌های ریاست دانشگاه و سایر مسئولان بیان کرد: برای راه‌اندازی مرکز ژنتیک تعداد 15 نفر نیروی متخصص آموزش دیده‌اند، همچنین در این مرکز غربالگری اختلالات ژنتیکی آشکار مادرزادی نیز انجام می‌شود که این مهم در شهر زاهدان و دیگر شهرستان‌های منتخب در مراکز مشاوره قبل از ازدواج صورت می‌پذیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هزینه راه‌اندازی این مرکز را رقمی بالغ بر 450 میلیون تومان عنوان کرد و بخش‌های فعال این مرکز را شامل آزمایشگاه سیتو ژنتیک و مولکولی با حضور متخصصان ژنتیک و اعضای هیئت علمی و نیز بخش مشاوره با حضور پزشک مشاوره ژنتیک و کارشناس برشمرد.

مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک با حضور متخصصان علم ژنتیک کشوری، رئیس دانشگاه، مدیران استانی و اعضا هیئت علمی در بیمارستان علی‌اصغر (ع) زاهدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/75002/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول