اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

زنجان دومین استان کشور در تهیه نقشه‏های اراضی کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به تهیه نقشه‌های تفکیک اراضی کشاورزی در استان گفت: زنجان دومین استان کشور در تهیه نقشه‏های اراضی کشاورزی است.

زنجان دومین استان کشور در تهیه نقشه‏های اراضی کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد‏رضا نهاوندی‏پور بعدازظهر امروز در جمع اعضای ستاد منابع طبیعی استان، اظهار کرد: تهیه نقشه‏های تفکیک اراضی فعالیتی زمان‏بر است.

وی به زمان اجرای طرح تهیه نقشه‌های تفکیک اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: طرح تهیه نقشه‏های تفکیک اراضی از دو سال پیش آغاز شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح در استان، خاطرنشان کرد: این طرح کمک بسیاری در حفظ و نگهداری از اراضی ملی خواهد کرد.

وی به تهیه دوربین‏های نقشه‏برداری پیشرفته برای تهیه نقشه‏های اراضی اشاره کرد و افزود: این دوربین‏ها از نوع پیشرفته و بسیار گران‌قیمت هستند.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه از این نوع دوربین تنها 80 دستگاه در سطح کشور موجود است، یادآور شد: 42 دستگاه از این دستگاه‏ها در اختیار دانش‌آموختگان کشاورزی استان زنجان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید بر دقت اندازه‏گیری این دوربین‏ها، خاطرنشان کرد: این دوربین‏های پیشرفته ضریب خطای بسیار پایینی دارند.

وی ضریب خطای دوربین‏های به کارگیری شده در تفکیک اراضی کشاورزی را تنها 20 سانتی‏متر عنوان کرد و گفت: به کارگیری این دوربین‏ها مشکلات را برطرف کرده است.

نهاوندی‏پور قیمت پایین استفاده از این تکنولوژی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: استفاده از این دوربین‏ها هزینه‏های جاری را کاهش داده است.

* تهیه نقشه 17 روستا به پایان رسیده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون تهیه نقشه 17 روستا به پایان رسیده است خاطرنشان کرد: روند تهیه نقشه ادامه دارد.

وی از تطبیق نقشه‏های تهیه شده در منابع طبیعی خبر داد و گفت: نقشه‏های تهیه شده با مستندات منابع طبیعی مورد تطبیق و بررسی بیشتر قرار می‏گیرد.

* نقشه‏برداری از 800 هزار هکتار از اراضی استان در 15 ماه آینده

نهاوندی‏پور با پیش‌بینی فعالیت 15 ماه آینده در تهیه نقشه‏های اراضی، تاکید کرد: در 15 ماه آینده 800 هزار هکتار از اراضی استان زنجان نقشه‏برداری می‏شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان به اختلاف مردم در مالکیت اراضی اشاره کرد و گفت: با تهیه نقشه‏های اراضی این اختلافات به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‏ها، خاطرنشان کرد: برنامه‏های تدوین شده باید در کمترین بازه زمانی اجرایی شود.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول