اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

محصولات کشاورزی به عنوان تولید ملی حمایت عادلانه نمی‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: محصولات کشاورزی جزو تولیدات اساسی و استراتژیک کشور محسوب می‎شود که به عنوان تولید ملی مورد حمایت عادلانه قرار نمی‎گیرد.

محصولات کشاورزی به عنوان تولید ملی حمایت عادلانه نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی امامی ظهر امروز در جلسه مدیران ادارات گرگان اظهار داشت: قطعات زمین‎های کشاورزی گلستان اکثراً کوچک بوده و متوسط آن دو تا سه هکتار و میانگین تولید در هکتار در محصول گندم کمتر از سه تن است.

وی بیان داشت: درآمد ناخالص یک کشاورز در استان با قیمت خرید تضمینی 40 میلیون ریال و خالص درآمد 32 میلیون ریال است که با اظهارنظر کارشناسان و اعلام رسمی دولت، خط فقر مطلق است.

گلستان با کسب رتبه 25 بهره‎وری جزو استان‎های فقیر است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جای تعجب و تاسف نخواهد بود استانی که با تولید بیش از یک میلیون تن گندم رتبه سوم تولید کشور را به دست آورده و بهترین تولید گندم را از نظر پروتئین و گلوتن تولید می‎کند امروز به دلیل پایین بودن درآمد در این بخش با کسب رتبه 25 بهره‎وری جزو استان‎های فقیر و محروم شناخته شود.

امامی با بیان اینکه قیمت تمام شده نهاده‎های کشاورزی جزو دغدغه‌های جدی نمایندگان محسوب میشود متذکر شد: در زمان برداشت محصول نیز تامین منابع نیاز جدی است که استان همیشه با مشکلاتی مواجه می‎شد لذا در برنامه آتی، نمایندگان مردم در خانه ملت تلاش خواهند کرد تا این منابع در تصویب لایحه بودجه لحاظ شود.

وی ابراز امیدواری کرد در خرید تضمینی سیب‌زمینی که در سال گذشته نگرانی کشاورزان شدت پیدا کرده بود از طریق معاونت راهبردی، جهاد کشاورزی همچنین تعاون روستایی کشور علاوه بر قیمت محصول، منابع مورد نیاز آن را نیز تامین کنیم تا دغدغه کشاورزان برطرف شود.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول