اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه مطرح کرد

توسعه نیافتگی صنعتی در کهگیلویه محسوس است / نگاه خوبی به کشاورزی نداریم

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه با اذعان به این‌که توسعه صنعتی در شهرستان کهگیلویه به این زودی محقق نمی‌شود خواستار جدیت در اجرای طرح‌های کشاورزی شد.

توسعه نیافتگی صنعتی در کهگیلویه محسوس است / نگاه خوبی به کشاورزی نداریم

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان با انتقاد از کوتاهی در اجرای طرح‌های کشاورزی خواستار جدیت و تلاش مسئولان در افزایش تمرکز روی پرونده‌های طرح های کشاورزی شد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه تعداد 895 پرونده در این زمینه نیاز به بررسی اساسی دارد، عنوان کرد: پرونده‌های طرح‌های کشاورزی باید به درستی مدیریت شود  چرا که کشاورزی مهم‌ترین عامل توسعه در شهرستان است.

 وی با اشاره به این‌که تنها 20 درصد از اعتبارات شهرستان در این بخش جذب شده است، گفت: ما در بخش کشاورزی مشکل متقاضی نداریم که مشکل به مدیریت در این بخش برمی‌گردد که هم مسئولان جهاد کشاورزی و هم بانک عامل دراین زمینه قصور داشته‌اند.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی تبلیغات مؤثر و اطلاع‌رسانی به موقع به مردم در زمینه ایجاد طرح‌های کشاورزی را عامل توسعه این بخش خواند و عنوان کرد: متأسفانه جهاد کشاورزی در این راستا به موقع وارد عمل نشده است.

وی افزایش توزیع بین بخشی را حاصل شناورسازی تسهیلات بانکی خواند و افزود: نباید به طرح‌های کشاورزی نگاه شهرستانی داشته باشیم.

جعفری با اذعان به این‌که نباید منتظر توسعه صنعتی در شهرستان باشیم خاطرنشان کرد: مهمترین عامل در توسعه شهرستان ما اکنون تمرکز بر روی توسعه کشاورزی است.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه با بیان این واقعیت افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی در شهرستان وجود دارد و باید زمینه توسعه آن‌ها را فراهم کنیم.

جعفری تمرکز روی طرح‌های بزرگ کشاورزی و دامپروری را کمک به توسعه این بخش‌ها خواند و ابراز داشت: طرح گاوداری با 200 رأس گاو شیرده زمینه اشتغال‌زایی 30 نفر و تولیدات مفید محصولات لبنی در شهرستان را فراهم می آورد.

فرماندار کهگیلویه یادآور شد: طرح‌هایی از قبیل پرورش مرغ بومی، بوقلمون و برقی کردن چاه‌های آبی زمینه توسعه بیشتر این بخش را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/82008/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول