اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان دشتی:

ایجاد نظام صنفی کشاورزی مشکلات این بخش را رفع ‌می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان دشتی گفت: ایجاد نظام صنفی کشاورزی در شهرستان دشتی که قطب کشاورزی استان بوشهر است می‌تواند برخی از خلاءهای موجود در این بخش را مرتفع کند.

ایجاد نظام صنفی کشاورزی مشکلات این بخش را رفع ‌می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، علی توپال در جلسه مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده نظام صنفی کشاورزی شهرستان دشتی اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری فراوان و همکاری بسیار خوب مجموعه جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان اقدامات مفید و موثری در جهت ارتقاء جایگاه نظام صنفی کشاورزی و رفع برخی مشکلات عمومی بهره‌برداران و ارائه خدمات ویژه‌ای به منظور خدمت رسانی به اعضاء و همچنین برنامه‌های تبلیغاتی و ارتقاء جایگاه نظام صنفی شهرستان در سطح استان و کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه تخصصی مرتبط با تمام زیر بخش‌های کشاورزی در مراکز شهرستان به منظور تبادل نظر و بررسی مشکلات مختلف بهره‌برداران و ارائه راهکار مناسب برای برون رفت از این مشکلات همچنین بهبود نگرش و استفاده از نظرات بهره‌برداران متخصص و پیشرو در بخش‌های مختلف یکی از برنامه‌های نظام صنفی در دشتی است.

این مقام مسئول گفت: ایجاد نظام صنفی کشاورزی در شهرستان دشتی که قطب کشاورزی در استان بوشهر است می‌تواند برخی از خلاءهای موجود در این بخش را مرتفع کند.

توپال ایجاد سامانه اطلاع رسانی، معرفی اعضاء به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات، معرفی اعضاء به بیمه تامین اجتماعی و برخورداری از معافیت سهم کارفرما را یکی دیگر از فعالیت‌های نظام صنفی در این شهرستان بیان کرد.

وی یادآور شد: بهره‌برداران شهرستان با کمبود سوخت مواجه شده بودند اما با تلاش‌های مستمر و با همکاری مسئولان استان و مکاتبات و پیگیری‌هایی که انجام گرفت مشکل کمبود سوخت موتور پمپ‌های کشاورزی بهره‌برداران شهرستان حل  و باعث افزایش سهمیه سوخت شد.

توپال عمده مشکل کشاورزان شهرستان دشتی را در بخش صادرات گوجه فرنگی عنوان و خاطرنشان کرد:  کشاورز ما تلاش‌های شبانه‌روزی را انجام می‌دهد تا محصولی به‌دست آورد اما سود این محصولات در جیب دلالان می‌رفت که با پیگیری‌های انجام شده بستری فراهم شد تا کشاورزان ما بتوانند با کمترین هزینه حمل محصول گوجه فرنگی خارج از فصل خود را به کشور عراق از دو نقطه مرزی صادر نمایند و تا حدودی باعث کاهش دست دلالان در این بخش شد.

انتهای پیام/66001/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول