اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با خرید توافقی محصولات کشاورزی زلزله‌زدگان ارسباران

دلالان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی نقره داغ شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: خرید توافقی محصولات کشاورزی زلزله‌زدگان ارسباران توسط سازمان تعاون روستایی و اتکا سد راه دلالان منطقه شد.

دلالان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی نقره داغ شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشستی با معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی نقش عمده‌ای در توسعه کشاورزی کشور و استان داشته‌اند، افزود: بازاریابی برای فروش محصولات کشاورزی، یکپارچه سازی اراضی، تامین نهاده‌ها و وسایل مورد نیاز کشاورزی و نیز توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری را می‌توان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط تعاونی‌ها در خصوص توسعه پایدار در بخش کشاورزی نام برد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی به عنوان کارگزار بخش دولتی و براساس قوانین و دستورالعمل‌ها اقدام به خرید محصولات کشاورزی به صورت تضمینی و توافقی می‌کنند، افزود: همچنین این تعاونی‌ها با دیگر سازمان‌های اقتصادی ارتباط و مناسبات رو به توسعه برقرار کرده و این ارتباطات باعث می‌شود بازارهای مناسب و مطمئن برای محصولات پیدا کنند، در نتیجه توان اقتصادی خود را تقویت کرده و به علاوه با شرایط آسان‌تری از منابع و امکانات دیگر سازمان‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یکی از مهم‌ترین وظایف تعاونی‌ها را تامین نهاده‌ها از قبیل کود، سم و بذر اصلاح شده به قیمت مناسب و توزیع به موقع آن دانست و افزود: علاوه بر این نقش مهم تعاونی‌ها بالا بردن ضریب مکانیزاسیون می‌باشد و با توجه به اینکه این ضریب در کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته پایین است، تعاونی‌ها از طریق راه‌اندازی سیستم اجاره‌ای ماشین آلات در قالب تشکل‌های مکانیزاسیون، اقدامات مناسبی می‌توانند در این خصوص انجام دهند.

وی به دیگر نقش تعاونی‌های کشاورزی و روستایی در توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی اشاره کرد و افزود: کاهش ضایعات و افزایش ارزش افزوده محصولات بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال مولد با توجه به کثرت فارغ التحصیلان جویای کار در رشته‌های مختلف بخش، توسعه صادرات غیرنفتی و استحصال ارز از راه صدور محصولات تولیدی، جلوگیری از ورود اقلام فرآورده‌های تولیدی صنایع تبدیلی به کشور و جلوگیری از خروج ارز، گسترش پژوهش‌های کاربردی و دستیابی به دانش تولید و تکنولوژی مطلوب، توسعه و ایجاد مراکز اطلاع رسانی فنی، توسعه و تعمیم بهداشت مواد غذایی، جلوگیری از نوسانات شدید قیمت‌ها و یکپارچه سازی اراضی از آثار اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی کشاورزی روستایی است.

محمدیان با بیان اینکه خرید توافقی محصولات کشاورزی زلزله‌زدگان ارسباران توسط سازمان تعاون روستایی و اتکا سد راه دلالان منطقه شد افزود: لازم می‌دانم از خدمات شرکت‌های تعاونی در خصوص خرید به موقع محصولات کشاورزی زلزله زدگان تشکر و قدردانی به عمل آورم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود اعمال تحریم‌هایی از سوی کشورهای غربی، هم اکنون میزان صادرات محصولات کشاورزی از کشور و به خصوص استان کاهش نیافته است.

وی با بیان اینکه این استان به دلیل هم مرزی با کشورهای دیگر قابلیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی داشته و می‌تواند به این طریق کمک شایانی به اقتصاد کشور داشته باشد در خصوص برخی مشکلات کشاورزی این استان گفت: بحث پس روی دریاچه ارومیه سبب ایجاد مشکل کم آبی به خصوص در هفت شهرستان استان شده و برخی از کشاورزان این استان از این مشکل رنج می‌برند.

محمدیان با بیان اینکه در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات ارزی کشاورزان در تامین نهاده‌های دامی و سایر مواد لازم دچار مشکلاتی شدند که با همت خود توانستند این مشکلات را کم کنند از وجود 143 ایستگاه پمپاژ و سد بزرگ و کوچک در سطح استان خبر داد و گفت: در خدا آفرین و جلفا نیز به زودی شاهد تشکیل تعاونی‌های تولید و همچنین ایستگاه‌های پمپاژ خواهیم بود و در سایر پایاب‌ها نیز نظام بهره‌برداری درحال برنامه‌ریزی و اجراست.

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول