اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

تقویت رهبری ضرورت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبری رکن مهم و مشروعیت نظام است، گفت: تقویت رهبری از ضرورت‌های نظام اسلامی است.

تقویت رهبری ضرورت نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های استان انتقال درست اطلاعات و داده‌ها را نیاز ضروری جامعه دانست و اظهار کرد: انتقال درست اخبار و وقایع موجب رشد فکری جامعه می‌شود.

*جامعه نیازمند تحلیل درست خبری رسانه‌هاست

وی استفاده نادرست از ظرفیت رسانه‌ها را موجب فراهم شدن زمینه انحراف در جامعه نامید و تصریح کرد: با وجود آزادی بیان، رسانه‌ها نباید هر مطلبی را به جامعه منتقل کنند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری تحلیل خبر را از موارد مهم خواند و افزود: جامعه نیازمند اخبار واقعی و تحلیل درست بر اساس داده‌هاست و برای توجه به این موضوع می‌توان فضای آموزشی برگزار کرد.

وی فرهنگ‌سازی مثبت و دینی را از اهداف نظام اسلامی خواند و اضافه کرد: نظام به دنبال معرفی دین به صورت عمیق است و رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

رمضانی با مهم دانستن نقش رسانه‌ها در آموزش عمیق مسائل دینی، خاطرنشان کرد: استفاده از کارشناسان نیز در این زمینه مهم است.

وی سبک زندگی دینی را نرم‌افزار تمدن اسلامی نامید و تصریح کرد: اگر این امر به درستی تحقق پیدا کند حرکت به طرف تمدن اسلامی شکل می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: باید از سطحی‌نگری برون آییم و دین را با ابعاد مختلف و با توجه به دین‌شناسی ترویج دهیم، رسانه‌ها می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذاری در این بخش داشته باشند.

وی فراهم شدن فضای بررسی نقد نسبت به دیدگاه‌ها را مهم دانست و یادآور شد: از طریق رسانه‌ها می‌توان فاز جدیدی در معرفی روش و سبک زندگی در جامعه فراهم کرد.

*مقدمات مذاکره با آمریکا در شرایط تحریم فراهم نیست

رمضانی در ادامه به مذاکره با آمریکا و سیاست خارجی ایران اشاره کرد و گفت: به جز رژیم صهیونیستی که مشروع نیست، در سیاست خارجی رابطه با کشورها منع نشده است اما باید عزت و مصالح نظام در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه درباره مذاکره می‌توان به صورت نظری دیدگاه‌ها را مطرح کرد، افزود: باید دید که آیا شرایط امروز جامعه اقتضا می‌کند این مذاکره صورت گیرد یا خیر، ضمن اینکه آمریکا می‌خواهد ما را در شرایط تحریم به گونه‌ای نگهدارد که مجبور به مذاکره شویم.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه هنوز مقدمات مذاکره با آمریکا با وجود اعمال تحریم از سوی آمریکا علیه ایران فراهم نشده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تحلیل دقیق‌تر و جامع‌تری بر اساس داده‌ها ارائه و به صورت کلی مذاکره را نفی کرده‌اند.

*تقویت رهبری ضرورت نظام اسلامی است

وی با اشاره به انتخابات آینده خبرگان رهبری، نظام جمهوری اسلامی ایران را برخاسته از آموزه‌های دینی خواند و اضافه کرد: باید فرهنگ اسلامی پایه و اصل در نظام اسلامی قرار داده شود.

رمضانی رهبری و مردم را از ارکان نظام اسلامی دانست و افزود: رکن رهبری به مشروعیت نظام مربوط می‌شود و با توجه به اینکه ایران نقش مهمی در توسعه فرهنگ اسلامی در دنیا دارد، بحث تقویت رهبری از ضرورت‌های نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: محتوا و اقتدار نظام اسلامی نیز به مشارکت حداکثری مردم و اصل ولایت فقیه مربوط می‌شود که باید در داخل کشور این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، از پیشنهاد حضور نمایندگان خبرگان رهبری در استان‌ها برای تبیین جایگاه ولایت فقیه در این مجلس خبر داد و گفت: مسئله تبیین ولایت فقیه باید در فضای آکادمی و دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این بحث‌ها توسعه یابد.

*اختلاف‌های داخلی به صلاح نظام اسلامی نیست

وی توجه به توصیه‌ها و سفارش‌های مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در حوادث اخیر مجلس مقام معظم رهبری آنچه را که فرمودند در حد نصیحت بود که باید به این توصیه‌ها توجه شود.

رمضانی بروز اختلاف‌های داخلی را دارای آثار سوء دانست و تصریح کرد: این اختلاف‌ها در برطرف کردن مشکلات داخلی اثر می‌گذارد و بسیار مضر است.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف‌های داخلی در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند سوژه‌هایی را در اختیار دشمنان قرار دهد و این نوع اختلاف‌ها به صلاح نظام نیست و در جای خود ضربه وارد می‌کند.

انتهای پیام/2300‌/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول