اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی استان اردبیل در هفته دولت

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیمارستان سوانح و سوختگی استان اردبیل که به همت راه و شهرسازی در حال احداث است، تامین اعتبار شده و قرار است هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی استان اردبیل در هفته دولت

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: البته بعد از تحویل این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی ما به سرعت این مجموعه بهداشتی و درمانی را تجهیز می‌کنیم تا برای مراجعه بیماران و مداوای آنها مهیا شده و دیگر نیازی به مراجعه بیماران سوانح و سوختگی به استا‌ن‌های همجوار نباشد.

وی در خصوص خرید تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان خاطرنشان کرد: در این زمینه رایزنی با وزارت بهداشت برای خرید و راه‌اندازی تجهیزات انجام شده و امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم در این باب اقدامات اساسی را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به شایع بودن سرطان مری و معده در اردبیل و راه‌اندازی مرکز درمان سرطان‌شناسی در این شهر اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل آنکه استان اردبیل در کمربندی سرطان مری قرار دارد و با کشف یک باکتری معلوم و مشخص در این زمینه شاهد شیوع این سرطان در استان هستیم و به صورت قطعی علل و عوامل آن مشخص شده و در این زمینه استفاده از برخی مواد غذایی توصیه نمی‌شود.

پور‌فرضی گفت: البته در این کمر‌بندی علاوه بر اردبیل و استان گلستان و بخش‌هایی از آذربایجان، قزاقستان و برخی کشورهای همسایه نیز وجود دارند به طوری که از هر 100 هزار نفر 120 تا 150 نفر مبتلا به سرطان تشخیص داده شده‌اند، به طوری که آمار ما در سال گذشته حدود یک هزار و 500 نفر بوده است که به ازای یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت استان رقم قابل توجهی است.

این مسئول عنوان کرد: عادات بد غذایی در شیوع این بیماری نقش تاثیر‌گذاری دارد، اما هنوز برخی ادعاها نظیر مصرف نان کپک‌زده از طریق حیوانات و خوردن گوشت و شیر آنها که زمینه‌ساز سرطان باشد، تایید نشده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل پرهیز از مصرف غذاهای پر‌نمک را به مردم توصیه کرد و بیان داشت: البته در معده 80 درصد اردبیلی‌ها نوعی باکتری به وجود آورنده سرطان مری و معده وجود دارد که ممکن است با فعال شدن آن زمینه سرطان فراهم آید.

پور‌فرضی افزود: البته برخی اظهارات و حرف و حدیث‌های مطرح شده از سوی مردم شایعه‌ای بیش نیست، در حالی که به مردم توصیه می‌شود از مصرف غذاهای فست‌فودی جداً‌ خودداری کنند و بیشتر از میوه و غذاهای فاقد چربی استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده تصریح کرد: هزینه پیش‌بینی شده برای این امر 10 میلیارد تومان است که امیدواریم از ابتدای سال آینده با تامین این بار مالی به همت بیمه‌ها شاهد اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/62007/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول