اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان فارس:

استان فارس بعد از تهران ‌بیشترین نخبه را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان فارس ‌با اشاره به وجود یک‌هزار و 806 نخبه در این استان گفت: فارس پس از تهران دارای بیشترین تعداد نخبه است.

استان فارس بعد از تهران ‌بیشترین نخبه را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی خلفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری نخبگان کشور که با عنوان «کیمیا» برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از تاسیس بنیاد ملی نخبگان در سال 1385 و آغاز به کار بنیاد نخبگان فارس در سال 1387، در کنار دیگر اقداماتی که برای جوانان نخبه در دستور کار قرار گرفت، شاهد تمایل کمتر نخبگان به خروج از کشور هستیم.

وی در بیان اقدامات بنیاد ملی نخبگان و دیگر نهاد‌ها در کاهش این تمایل گفت: مهم‌ترین عامل در کاهش خروج نخبگان از کشور، رشد تحصیلات تکمیلی و پس از آن حمایت‌های معنوی و مالی بنیاد ملی نخبگان از جوانان فرهیخته به شمار می‌آید و می‌بینیم که از سال 1385 و تاسیس این بنیاد، آمار خروج نخبگان از کشور بسیار کاهش داشته است.

استاد شیمی آلی دانشگاه شیراز افزود: بنیاد ملی نخبگان با تکریم نخبگان و ارائه تسهیلات به آنان سهم بسیاری در کاهش خروج این افراد از کشور دارد و اینجا است که مسئولان با مشاهده موفقیت در این اقدامات، باید در اندیشه فعالیت‌های بیشتری باشند.

رئیس بنیاد نخبگان فارس در توضیح خدمات این بنیاد به دستگاه‌ها و نهاد‌ها بیان داشت: امضای تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف این استان از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان میراث فرهنگی و ... باعث راه یافتن نخبگان به ارگان‌های فارس شد که برای نمونه شهرداری درخواست دارد در هر یک از معاونت‌های هفت‌گانه خود از سه نخبه به عنوان مشاور بهره ببرد.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 806 نخبه در این استان خاطرنشان کرد: فارس پس از تهران دارای بیشترین تعداد نخبه است و مسئولان با توجه به ظرفیت‌های موجود برای خدمت‌رسانی بیشتر به این قشر فرهیخته باید تلاش کنند.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره فرهنگی هنری نخبگان کشور با عنوان «کیمیا» دهم و یازدهم اسفند ماه جاری با حضور تعدادی از نخبگان کشور در شیراز برگزار می‌شود.

این جشنواره در پنج بخش خوشنویسی، ادبی (داستان کوتاه، شعر، نثر ادبی، خاطره‌نویسی)، هنرهای نمایشی (فیلم کوتاه، فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی)، هنرهای تجسمی (نقاشی، طراحی، گرافیک و کاریکاتور)، عکس و بخش ویژه آثار با موضوع طنز برگزار می‌شود.

در این جشنواره 162 شرکت‌کننده حضور دارند که 13 نفر در بخش خوشنویسی، 104 نفر در بخش ادبی، هفت نفر در بخش هنرهای نمایشی،35 نفر در بخش هنرهای تجسمی و 59 نفر در بخش عکس به ارائه آثار خود می‌پردازند.

هدف از این برنامه، شناسایی، معرفی و تجلیل از استعدادهای هنری، توجه به هنر اسلامی ایرانی و ایجاد بستری مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و سعی در ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر ایرانی، اسلامی به جامعه اعلام شده است.

این نمایشگاه در روز‌های دهم و یازدهم اسفند ماه جاری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس از ساعت 10 تا 12 پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول