اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی:

برنامه‌ریزی روی نخبگان قرآنی یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌ریزی روی نخبگان قرآنی یک ضرورت است که باید به آن پرداخته شود تا این افراد بتوانند مورد آموزش‌های لازم قرار بگیرند.

برنامه‌ریزی روی نخبگان قرآنی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد آخوندی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین مسابقات قرآن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی توانسته است در این دوره از مسابقات قرآن درخشش خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: هم‌افزایی دستگاه‌ها سبب شده است که تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن رشد چشمگیری داشته باشد و بتوان با برگزاری جلسات و کارگاه‌ها و تشکیل دادن اتاق‌های فکر ترتیباتی را اتخاذ کرد که این مسابقات به لحاظ کیفی نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: استان خراسان‌رضوی بیش از دیگر استان‌ها توانسته است در این مسابقات درخشش داشته باشد و بعد از سال‌ها این استان توانست هویت اصلی که در مباحث قرآنی حق این استان است را به خود اختصاص دهد و مراحل پایانی این سری از مسابقات نماینده داشته باشد.

آخوندی ادامه داد: ولی با این وجود باید در زمینه‌های قرآنی روی این افراد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام داد تا این افراد بتوانند در آینده مقام‌های بیشتری کسب کنند و در سایر زمینه‌های قرآنی نیز درخشش داشته باشند و برای استان خراسان‌رضوی افتخار آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی روی سرمایه‌های قرآنی در استان خراسان‌رضوی به دلیل همسایه بودن با حضرت ثامن‌الحجج ضرورتی است که باید به آن بیشتر توجه شود زیرا افرادی که در استان خراسان‌رضوی و به ویژه شهر مشهد هستند باید درخشش بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داشته باشند.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با اشاره به حدیث ثقلین حضرت نبی اکرم(ص) متذکر شد: با توجه به این حدیث نزدیکی اهل بیت و قرآن مشخص می‌شود که با توجه به آن مجاوران مکان‌هایی که در آنها بارگاه‌های اهل بیت وجود دارد باید به قرآن نزدیک‌تر باشند و با آن مانوسیت بیشتری داشته باشند تا بتوانند این دو را در کنار یکدیگر به عنوان الگو مورد استفاده قرار دهند.

آخوندی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی در استان خراسان‌رضوی نیز با توجه به همین رویکرد ویژه‌ای پیدا کرده است و مسئولان سازمان‌های کشوری نیز نگاه ویژه‌ای به این استان دارند.

وی افزود: با همتی که در مسئولان استانی و کشوری دیده می‌شود امید می‌رود که بتوان از تمامی ابزارها به ویژه این سری از مسابقات قرآنی در راستای فضاسازی قرآنی برای کشور نهایت استفاده را کرد تا فضایی قرآنی را زیر سایه عترت پیامبر اکرم در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی ادامه داد: امید می‌رود با تمهیداتی که به کار برده می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شکوفا شدن قرآنیان استان خراسان‌رضوی به ویژه جامعه اهل قرآن خراسان‌رضوی درخشان‌تر از قبل به فعالیت‌هالی خود ادامه دهند.

آخوندی با اشاره به مقام‌های کسب شده در گروه برادران رده سنی شکوفه‌های استان خراسان‌رضوی که قبل از گروه سنی خواهران به اتمام رسیده بود یادآور شد: در این دوره از مسابقات هفت نفر به مرحله کشوری رسیده و از این تعداد سه نفر موفق به کسب مقام کشوری شدند.

وی ادامه داد: برگزیدگان استان خراسان‌رضوی مقام اول قرائت، دوم ترتیل و چهارم قرائت را در سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه رده سنی شکوفه‌ها برادران به خود اختصاص دادند.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی اظهار کرد: امید می‌رود که خواهران نماینده استان خراسان‌رضوی نیز بتوانند برای این استان افتخار آفرینی کنند گرچه حضور خواهران نخبه قرآنی از سراسر کشور بزرگترین افتخار برای استان خراسان‌رضوی است.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول