اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

نخبگان فرهنگی در عرصه مدیریت دیپلماسی فرهنگی پای کار بیایند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: نخبگان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در نسل چهارم که عرصه دیپلماسی فرهنگی است برای توسعه این بخش پای کار بیایند.

نخبگان فرهنگی در عرصه مدیریت دیپلماسی فرهنگی پای کار بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ محمدحسین فروزانمهر صبح امروز در نشست صمیمانه‌ای با فعالان و نخبگان حوزه فرهنگ و هنر خراسان‌رضوی در محل دفتر استاندار اظهار کرد: باید تحرک و پویایی در عرصه فرهنگ و هنر با در نظرگیری اصول و ارزش‌ها را در مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: اداره کل ارشاد خراسان رضوی در مسیر توسعه فرهنگ و هنر نقشی اساسی داشته و باید در این رسالت خطیر گام موثر بردارد؛ لازم به ذکر است که اداره ارشاد به تنهایی متولی امور فرهنگی و هنری نبوده و در تعاملی مثبت با دیگر بخش‌های مرتبط می‌تواند سبب رونق این عرصه شود.

فروزانمهر با بیان اینکه خراسان‌رضوی در عرصه فرهنگ و هنر ظرفیت‌های عظیمی دارد، خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی همواره پیشتاز عرصه علم و ادب بوده و باید در مسیر توسعه حوزه فرهنگ و هنر از این ظرفیت‌ها استفاده مطلوب کنیم.

وی ادامه داد: اداره ارشاد وجه تمایزی با دیگر بخش‌ها و دستگاه‌ها داشته و این تمایز از حیث ارتباط فرهنگ و هنر با روح و عواطف انسان است؛ عرصه فرهنگ و هنر با عنوان زیربنائی‌ترین متغیر، کندترین حرکت را دارد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه نگاه به فرهنگ باید نگاهی ارزشی باشد، ‌گفت: یکی از عوامل بنیادی در انتخاب مسیر اشتباه در حوزه فرهنگ و هنر، تعدد مراجع تصمیم‌گیری و عدم شناخت و درک صحیح است.

فروزانمهر با تاکید بر اینکه عنصر مقاومت فرهنگی با روح مردم ایران زمین عجین شده، یادآور شد: این مقاومت فرهنگی مسئله مهمی ‌است که در روح ایرانی عجین و تثبیت شده است.

وی تصریح کرد: باید در یک فضای تعامل بین بخشی در حوزه فرهنگ و هنر حرکت کرده و تا جای ممکن در قالب برنامه‌ای راهبردی و پرهیز از بخشی‌نگری گام‌های موثر برداریم.

استاندار خراسان رضوی خطاب به نخبگان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر گفت: حرکت در مسیر برنامه راهبردی در این عرصه نیازمند حضور جدی نخبگان این حوزه بوده تا در تعامل با بخش دولتی بر دستاوردها و کارکردهای مثبت عرصه فرهنگ و هنر شاهد اثربخشی روزافزون باشیم.

فروزانمهر از تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به سبک الگوی زندگی یاد کرد و افزود: پیش از هر برنامه در عرصه فرهنگ و هنر نیازمند حفظ کرامت و اصالت فرهنگ و هنر هستیم.

وی یادآور شد: باید نسخه‌های فرهنگی مشمول تمام مناطق خراسان رضوی شود و این یعنی از دید پایتخت محور پرهیز و به توسعه فرهنگ و هنر در تمام مناطق استان اهتمام ویژه داشته باشیم.

استاندار خراسان‌رضوی با ابراز نارضایتی از وجود حلقه مفقوده میان حوزه تولید فرهنگ تا مصرف فرهنگ از حیث تنوع سلایق، اظهار کرد: باید به این حلقه مفقوده توجه ویژه داشت؛ اگر از ظرفیت‌های استان در عرصه فرهنگ و هنر استفاده صحیح نشود تبعات منفی در بر خواهد داشت.

فروزانمهر خاطرنشان کرد: دهه چهارم انقلاب عرصه دیپلماسی فرهنگی است؛ باید راهبردها و سیاست‌های کارآمد در عرصه فرهنگ را پیگیری کرده تا در آینده‌ای نزدیک‌تر به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به برآورده ساختن نیاز‌های جوان متناسب با مقتضیات زمان یاد کرد و گفت: باید در حوزه تحرک فرهنگی گام‌های مثمرثمر برداریم و به نوعی ظرفیت‌های به روز عصر حاضر چون موسیقی و اینترنت را در مسیر درست برای استفاده جوانان مدیریت کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ساختمان فرهنگ بر پایه‌های ارش و اصول استوار است که اگر این ساختمان به درستی مدیریت و مسیردهی نشود به واسطه شبیخون فرهنگی مود هجمه قرار می گیرد.

فروزانمهر تاکید کرد: یکی از وظائف در بخش فرهنگ و هنر تدوین برنامه جامع در این حوزه است که باید متناسب با شرایط و چشم‌انداز تدوین شود. از نگاه سلیقه‌ای به بخش فرهنگ و هنر بپرهیزیم؛ نگاه به این عرصه باید سیستمی باشد.

انتهای پیام/70023/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول