اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان- 47

قناعت: تبدیل ایده به پدیده تا مرحله تجاری‌سازی ا‌ولویت بنیاد نخبگان باشد

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: بنیاد نخبگان باید به دنبال تبدیل ایده به پدیده تا مرحله تجاری‌سازی باشند.

قناعت: تبدیل ایده به پدیده تا مرحله تجاری‌سازی ا‌ولویت بنیاد نخبگان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جوان قناعت در دیدار رئیس قوه قضائیه کشور با نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با بیان اینکه پارک علم و فناوری در گلستان در حال تأسیس است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی و مراکز رشد از جمله مراکز تسهیل‌کننده هستند که می‌توانند ایده را به پدیده تبدیل و تا مرحله تجاری‌سازی این کار را انجام دهند که به این مهم در دولت‌های نهم و دهم اهتمام ویژه شده است.

وی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: در سطح کشور قرار است 20 هزار شرکت دانش‌بنیان تأسیس شود که سهم گلستان از این تعداد 474 شرکت دانش‌بنیان است و تاکنون 24 شرکت دانش‌بنیان در گلستان به ثبت رسیده و یا در آستانه ثبت هستند که البته هنوز در این زمینه عقب هستیم.

قناعت خاطرنشان کرد: وضعیت نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف در حال توسعه و رشد است و حرکت توفنده و رو به جلویی دارد که در بعضی از شاخه‌ها شاهد سرعت و جهش بیشتری هستیم.

وی افزود: بر اساس سند چشم‌انداز قرار بود تولید علم در افق 1404 جمهوری اسلامی ایران به رتبه اول منطقه دست پیدا کند در صورتی که این مهم در سال گذشته اتفاق افتاد و ما در تولید علم رتبه اول منطقه را به دست آورده‌ایم.

استاندار گلستان ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ شاخص رشد تولید علم در سال 1390 توانسته رتبه اول جهانی را کسب کند، یعنی 14 سال قبل از سند چشم‌انداز این مهم در محیط‌های علمی توسط جوانان مستعد ایرانی محقق شده‌ است.

قناعت با بیان اینکه حرکت ایران در فتح قله‌های گوناگون توسط اندیشمندان و محققان ایرانی در حال انجام است متذکر شد: دشمن نیز در این راستا بیکار ننشسته و موانعی را پیش‌روی این کشور قرار داده است که با همت و تلاش باید از این موانع گذر کنیم.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت مهم خواند و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که باید در جامعه تبیین و تشریح شود اما متاسفانه برخی افراد استحاله شده در داخل کشور، اقتصاد مقاومتی را بد جا انداخته‌اند و آن‌ را شبیه اقتصاد ریاضتی که در کشورهای اروپایی حاکم است تشبیه می‌کنند که این تصوری کاملاً اشتباه است.

وی استفاده بهینه و درست از منابع را یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: تعیین اولویت‌ها، مردمی کردن اقتصاد و کاهش تصدی‌گری قوه مجریه از دیگر مواردی است که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه شود.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه اتکاء بودجه سالانه کشور به نفت باید کاهش پیدا کند متذکر شد‌: اتکاء به نفت میراث شوم صد ساله‌ای است که باید وابستگی به آن را کم کنیم.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول