اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان - 39

قتاعت: توانمندسازی نخبگان برای تحقق سند 1404 ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان با بیان اینکه مسئولان برای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله دو رسالت مهم دارند، گفت: توانمندسازی و هدایت نخبگان در این زمینه به عنوان رسالت اول ضروری است.

قتاعت: توانمندسازی نخبگان برای تحقق سند 1404 ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت در دیدار نخبگان و اساتید دانشگاه‌های استان گلستان با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها باید از نظر امکانات و دانش فنی توانمند بوده و سپس در راستای اهداف و منافع کشور هدایت شوند.

وی افزود: فرصت‌سازی و حمایت از نخبگان رسالت دوم مسئولان برای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله است. ایران در این زمینه باید فرصت عرض اندام و ابراز وجود را به نخبگان بدهد.

قناعت خواستار اختصاص ردیف بودجه خاص به نخبگان در بودجه سالانه کشور شد، تصریح کرد: تشکیل بنیاد ملی نخبگان گام اول در راستای حمایت از نخبگان است و این گام باید نهادینه شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت، جوانان گلستان به خودباوری رسیده‌اند، گفت: این روحیه بخصوص در جوانان گلستان موجب ارتقاء شاخص‌های علمی،‌ آموزشی و پژوهشی شده است.

قناعت تولید علم و دانش را لازمه اقتدار دانست و افزود: ایران با ترسیم سند چشم‌انداز 20 ساله به یک کشور مقتدر تبدیل می‌شود و بدون شک نخبگان در تقابل نابرابر با جنگ نرم نظام سلطه فاتحان علمی خواهند بود.

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت با تشکیل بنیاد نخبگان بسترهای اولیه تولید دانش را فراهم کرده است، گفت: سه مؤلفه خودباوری، کار و تلاش و امید به آینده روشن لازمه تحقق رشد علمی است.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان خودباوری نزد نخبگان و جوانان ایرانی تقویت می‌شود، تاکید کرد: کار و تلاش لازمه موفقیت است و حتی کشورهای لائیک با کار و تلاش به موفقیت رسیده‌اند.

قناعت امید به آینده روشن را تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و تصریح کرد: دشمنان خواهان القای روحیه یاس و ناامیدی در جوانان و تیره و تار نشان دادن آینده هستند.

لازم به ذکر است آیت‌الله صادقی آملی رئیس قوه قضائیه صبح دیروز به منظور بررسی مشکلات مردم استان گلستان و دیدار با قضات و کارکنان دادگستری وارد استان گلستان شد و مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه، استاندار و مسئولان لشکری و کشوری قرار گرفت.

وی برای ادای احترام به مقام والای شهدا در گلزار شهدای گرگان حضور یافت و سپس با خانواده‌های ایثارگران و جانبازان و قضات و کارکنان دادگستری کل استان گلستان دیدار کرد.

سفر دو روزه رئیس قوه قضائیه امشب پس از جلسه مسئولان عالی قضایی و مصاحبه با خبرنگاران پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام/2307/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول