اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد

کاهش مهاجرت دانشجویان از ایران / 12 هزار نخبه زیر پوشش خدمات حمایتی بنیاد نخبگان

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به کاهش دانشجویان مهاجر از کشور، گفت: 12 هزار نخبه در ایران از خدمات حمایتی این بنیاد بهره‌مند می‌شوند.

کاهش مهاجرت دانشجویان از ایران / 12 هزار نخبه زیر پوشش خدمات حمایتی بنیاد نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید سهراب‌پور ظهر امروز در سیزدهمین نشست سراسری مسئولان ستاد بنیاد ملی نخبگان و روسای بنیاد نخبگان استان‌های کشور، که در استانداری بوشهر برگزار شد تصریح کرد: گفت: نخبگان و استعدادهای برتر نقش موثری در تحولات و پیشرفت علمی کشور دارند و وظیفه اصلی بنیاد ملی نخبگان شناسایی، حمایت، هدایت و جذب استعدادهای برتر و نخبه است.

سهراب‌پور تصریح کرد: وظایف اصلی بنیاد ملی نخبگان، شناسایی، حمایت مادی و معنوی، هدایت و جذب نخبگان است و به همین سبب طبق اساسنامه بنیاد ملی نخبگان که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است هم اکنون حدود 12 هزار نفر از افراد برتر عضو این بنیاد زیر پوشش حمایتی آن هستند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح شهاب استعدادهای برتر دانش آموزان از سال اول ابتدایی شناسائی و در پایه‌های بالاتر تحصیلی نیز حمایت می‌شوند، گفت: تاکنون دانش‌آموزان مستعد هفت استان کشور تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته‌اند و در آینده با آموزش معلمان و دبیران سایر استان‌ها، دانش‌آموزان نخبه شناسایی و جذب این نهاد خواهند شد.

سهراب‌پور با اشاره به اینکه سایر گروه‌های تحصیلی نخبه تحت پوشش این نهاد هستند تاکید کرد: بنیاد ملی نخبگان از دانش‌آموز گرفته تا دانشمند برجسته را در حوزه‌های علمی،‌ فرهنگی، هنری، قرآنی و مهارتی تحت پوشش خود قرار داده است که این نخبه‌ها را از طریق مسابقات، آزمون‌ها و جشنواره‌ها انتخاب می‌کند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اعتبارات امسال این نهاد را 18میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار صرف حمایت‌های مادی نخبگان اعم از پرداخت کمک هزینه ماهانه، هزینه اعزام به کنفرانس‌های علمی داخل و خارج از کشور، ودیعه مسکن و دیگر هزینه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به مهاجرت برخی از نخبه‌ها به خارج از کشور تاکید کرد: دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج کشور اعزام می‌شوند تعدادی از آنها به علت اینکه جاذبه‌های لازم برای فعالیت‌های علمی دارند، کشورهای پیشرفته زمینه‌های جذب آنان را فراهم می‌کنند.

سهراب پور گفت: با ایجاد جاذبه‌های لازم در کشور تعداد دانشجویانی که مهاجرت می‌کنند کاهش یافته است و آمارها نشان می‌دهد جاذبه‌های فراهم شده در فعالیت نخبگان در کشور موثر بوده است.

انتهای پیام/66006/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول