اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

انقلاب ایران باید کامل‌تر تحویل نسل آینده داده شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگر پرچم برافراشته انقلاب اسلامی در ایران شکست بخورد، اسلام مدفون می‌شود لذا این انقلاب باید کامل‌تر تحویل نسل آینده داده شود.

انقلاب ایران باید کامل‌تر تحویل نسل آینده داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا زاکانی صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) زاهدان اظهار داشت: امام (ره) درباره دو ویژگی پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی وصیت کردند که ویژگی نخست انگیزه الهی و غایت حکومت اسلامی است و ویژگی دوم اجتماع مردم و وحدت کلمه و رسیدن به همین غایت است.

وی افزود: امام (ره) فرمودند که اسلام سعادت کامل دنیا و آخرت را فراهم می‌کند و تأکید فرمودند که این پرچمی که در ایران بلند شده، قطعا توصیه‌شان به ملت عزیز ایران و سایر ملل این بود که این پرچم را برافراشته نگه داشته‌اند لذا حس اسلام را از اوجب واجبات اسلام ذکر کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: در صحیفه هم در جلد هشتم، امام تعبیری دارند که این تعبیر این است که اگر این پرچم در ایران به زمین بخورد، اسلام هم مدفون می‌شود یعنی اینقدر این تعبیر سنگین است.

زاکانی بیان کرد: سیر انقلاب هم مشخص است، سیر انقلاب یک سر رو به کمال و رشد است و ما امروز هنوز در واقع در میانه راه هستیم و همان طوری که انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و اثراتش را امروز شما در منطقه و جهان می‌بینید اگر ما جامعه‌ای الگویی مبتنی بر احکام نورانی اسلام بسازیم، این جامعه مورد توجه قرار خواهد گرفت و تکثیر خواهد شد و آن غایتی اتفاق خواهد افتاد که امام (ره) در وصیتنامه‌شان نیز اشاره کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم فرمودند که انقلاب اسلامی پنج مرحله دارد که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی می‌شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تمدن اسلامی شکل می‌گیرد و از این منظر وظیفه سنگینی بر گردن همه آحاد مردم برای دفاع و صیانت از اسلام عزیز است و خاصه شما سروران و طلاب عزیزی که در واقع این افتخاری برای شما هست زیرا همگی از کسانی هستید که در مسیر رشد، پویایی و تعالی چیزی که در این مسیر خود که همان افتخار سربازی است برای خودتان انتخاب کرده‌اید.

 

* تمامی تلاش‌ها برای تحقق اهداف انقلاب باشد

زاکانی تصریح کرد: امروز هم جامعه تشنه اسلام ناب است و بر عکس دیگرانی که احساس می‌کنند و بیان می‌دارند که به هر حال متن مردم ممکن است از انقلاب خسته شده باشند باید گفت که مردم را در 22 بهمن دیدید که چگونه فداکاری خود را نشان دادند لذا آن چیزی که مهم هست این است که ما به عنوان نیروهای انقلاب بر صراط مستقیم باشیم و تلاشمان را معطوف بر داشتن گام‌های بلند برای تحقق اهداف انقلاب کنیم.

وی ادامه داد: امروز هم شرایط کشور یک شرایط ویژه‌ای است، نظام سلطه به جمع‌بندی جدی رسیده که اگر نتواند انقلاب را در این مرحله مهار کند دیگر نمی‌تواند مانع مهار انقلاب اسلامی شود و خودش دچار یک چالش و در واقع فروپاشی جدی از جهان می‌شود بنابراین همه تلاشش را هم معطوف می‌کند که بتواند برای ما خطرآفرین باشد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: دشمن آینده را به عنوان یک فرصت برای خود می‌بیند که تهدیدات جدی را نصیب انقلاب اسلامی کند لذا به تحریم و به شکاف میان مردم و مسئولان توجه کرده تا آرامش کشور را برهم زند و یک فضای امنیتی در کشور ایجاد کرده و نکات مختلفی که ما به ازای او که سعی می‌کند مردم را در مقابل نظام قرار دهد و به نوعی مانع از آن بشود، در این سیر و رشد انقلاب بخواهد مسیر مشخص خود را دنبال کند در مقابل هم تدابیری که مقام معظم رهبری دارند، تدبیری در زمینه حرکت گام به گام برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است.

* تحولات جامعه ما باید بر مبنای اسلام ناب محمدی رقم بخورد

زاکانی بیان داشت: دو راه پیش ما قرار دارد یکی راهکار توسعه غربی و الگوی غربی برای ساختن ایران اسلامی است و دیگری هم راه پیشرفت اسلامی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند بنابراین درک درست این دو راه و توجه ویژه به مسیر پیشرفت اسلامی یک امکانی را برای نظام و نیروهای آن فراهم می‌کند که ما سریع‌تر بتوانیم به شرایط مطلوب آن برسیم به هر حال امروز شرایطی نیست که زیبنده نظام اسلامی باشد از هر جهت ما در بسیاری از جهات رشد کرده‌ایم اما در بسیاری از جهات نیاز به تحول داریم.

وی افزود: در جامعه ما این تحول باید مبنای آن براساس اسلام ناب محمدی رقم بخورد و هم وظیفه شما بسیار سنگین خواهد بود برای درک درست اسلام ناب و بعد هم تبیین آن برای مردم شریف ما و این نیاز جدی و اساسی است.

نماینده مردم شهرستان‌ تهران، ری و شمیرانات اضافه کرد: در دهه هفتاد، مقام معظم رهبری مکررا فریاد می‌کشیدند و می‌طلبیدند در مسیر باز تبیین فرهنگ ناب اسلامی مجموعه‌های مختلف بسیج شوند، تلاشگری داشته باشند و دائما تذکرات خودشان را ذکر می‌کردند اما کمتر گوش شنوا وجود داشت، یک وظیفه سنگین هم برای ما هست و نسبت به انقلاب اسلامی این میراث گرانبها مسئول هستیم لذا باید شبانه‌روز تلاش کنیم تا بتوانیم به اهداف انقلاب گام به گام نزدیک شویم.

زاکانی تصریح کرد: ما با انقلاب می‌توانیم دو جور برخورد کنیم یکی اینکه هم می‌توانیم احساس کنیم این انقلاب کاری نکرد و ما سر سفره انقلاب مثل یک مهمان نشسته‌ایم و دائم غر بزنیم، تقاضا و مطالبه داشته باشیم و یک نوع دیگر هم اینکه خود را بدهکار انقلاب بدانیم، تلاش کنیم تا بتوانیم انقلاب را که ثمره تلاش همه خوبان عالم هست تا امروز و در دستان ما قرار دارد این میراث گرانبها را تکمیل‌تر تحویل آیندگان دهیم.

* اکنون ما در دوره جهاد اکبر قرار داریم

وی افزود: این راه باز باز است به ویژه برای دوستداران نظام، انقلاب هم به فضل الهی مسیر خودش را دارد طی می‌کند، سختی خیلی داریم در جلسه‌ای که در محضر حضرت آقا اخیرا بودیم دو نکته فرمودند که نکته اول اشاره داشتند اگر در مورد جنگ هزاران کتاب نوشته شود ضرورت دارد برای اینکه عظمت جنگ معلوم شود و در نکته اول فرمودند «اینقدر دفاع مقدس و جنگ، بزرگ و یک خزانه و میراث گرانبهایی است» ولی فرمودند «دوران جنگ با همه عظمتش در مقابل دوران کنونی هیچ است و شما رزمنده این دوران هستید» آقا فرمودند «آن دوران در مقابل این دوران هیچ است چون آن دوره، دوره جهاد اصغر بود الان دوره جهاد اکبر است امروز اگر کسی هنر داشته باشد آن حال و هوا را حفظ کند، خیلی هنر بالایی است» نکته دوم هم فرمودند «شما قطع و یقین بدانید این انقلاب به پیروزی خواهد رسید این انقلاب سیر خودش را پیدا کرده و به پیروزی خواهد رسید هر کسی دچار انحراف یا خستگی شود همین جوان‌ها می‌آیند بار انقلاب را بر می‌دارند می‌برند».

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: لذا سختی هست و عمده سختی هم به مسئولان برمی‌گردد و عدم توجه به تدابیر عمیق مقام معظم رهبری که همواره داشته‌اند و عدم همبستگی و دلبستگی براساس انقلاب باعث بازدارندگی می‌شود.

زاکانی گفت: امیدواریم که با وجود دشمنان که همیشه بوده، هست و خواهند بود بتوانیم در این مسیر برای انقلاب افتخار خلق کنیم و در مسیری حرکت کنیم که این میراث گرانبهایی که در اختیار ما قرار دارد افزون‌تر تحویل آیندگان دهیم.

انتهای پیام/75001/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول