اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی:

مرز انقلاب اسلامی حمایت از ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی گفت: مرز انقلاب اسلامی حمایت از ولایت فقیه است.

مرز انقلاب اسلامی حمایت از ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا احمدی ظهر امروز در مراسم یادواره 75 شهید زن خراسان‌رضوی که در محل مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز امنیت، حیثیت و توسعه خود را مرهون خون شهدای عالی مقام است.

وی افزود: امروز در برابر عزم و اراده زنان صبور به ویژه همسران جانبازان شیمیایی، ویلچری و جانبازان مغز و اعصاب مدیون هستیم.

احمدی با بیان اینکه باید سر تعظیم در برای خشوع و خضوع شهدا فرود آریم، خاطر نشان کرد: بررسی جایگاه عظیم‌الشأن شهدا جای تفسیری بس عرفانی داشته و زمانی که این شهید، زن باشد ارزشمندی و ایثارگری را مضاعف به جامعه هدیه می‌کند.

وی تصریح کرد: نقش زن در نهاد خانواده نظیر فوندانسیون در ساختمان بوده، همانطور که تمام نما و استحکام ساختمان در گرو فوندانسیون آن بوده تمام موفقیت‌ها و تربیت سالم منشأ اثر وجود یک زن انقلابی در نهاد خانواده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی وجود زن در انقلاب را متضمن اصل ارزشمند و مستحکم فوندانسیون انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: هر اندازه که شهید نزد خدا اجر و قرب دارد کسی نمی‌تواند ادعا کند مادر شهید در ترازی کمتر از او نزد خدا قرار دارد.

احمدی ادامه داد: نقش زن در میدانی که شهید می‌شود نقشی ثانویه است چرا که تربیت فرزند شهید و مخلص در راه انقلاب نخستین شاخصه بارز زن در امت اسلامی است.

وی یادآور شد: در جدول مقایسه نمی‌توان به 75 شهید زن خراسان رضوی در مقابل 23 هزار شهید مرد امتیاز دهیم چرا که هدف یکی اما خط عمل متفاوت بوده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی از نقش بنیادی زن در تربیت 230 هزار شهید انقلاب یاد کرد و افزود:‌ مادران شهدا با روحیه انقلابی و دینی خود فرزندانی از جنس حمایت ولایت فقیه تربیت کرده‌اند.

‌احمدی گفت: همه بزرگان، عالمان و شهدا اگر چه در آخرت شفیع مادران خود می‌شوند اما همین پاکی و شهادت را مرهون و مدیون مادر انقلابی خود هستند.

وی از نقش ممتاز 7500 شهید زن اعم از شهدای ترور، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و برائت از مشرکان یاد کرد و افزود: به جرأت می‌توان گفت: مرز تاسیس انقلاب اسلامی زن و مرد نمی‌شناسد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی ادامه داد: مرز دفاع از ولایت فقیه مرد و زن نمی‌شناسد و حماسه بزرگ راهپیمایی 22 بهمن ماه سال جاری خود مبین این مسئله است که زنان همپای مردان در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند.

احمدی با تاکید بر اینکه باید یادواره شهدا به ویژه 7500 شهید زن کشور و 75 شهید زن خراسان‌رضوی را گرامی ‌داشت، یادآور شد: باید همواره شکرگزار نعمت‌ها بود.

انتهای پیام/70023/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول