اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی:

انقلاب اسلامی ایران مردمی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی گفت: انقلاب اسلامی ایران مردمی است.

انقلاب اسلامی ایران مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حاجی‌نقی عصر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد:در ایام دهه فجر 330 واحد مسکونی روستایی و شهری مددجویان تحت پوشش این نهاد افتتاح شد.

وی با اشاره به برکاتی که انقلاب اسلامی برای مردم در کشور در بر داشته است، تصریح کرد: در دهه فجر سال جاری و برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی، 330 واحد مسکونی شهری و روستایی افتتاح شد که ارزش این واحدها در مجموع 34 میلیارد و 571 میلیون ریال بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی افزود: انقلاب اسلامی منشأ تحول عظیمی بوده و برکاتی را برای کشور و مردم در برداشته است به طوری‌که پس از آن شاهد آبادانی و تولیدات زیادی در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد : انقلاب اسلامی ایران با اینکه با حرکت مردمی همراه بوده اما هنوز در دنیا به جایگاه اصلی خود دست نیافته است و در این راستا همگان باید قدم‌های مثبتی را بر دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی از برگزاری 15 دوره آموزشی مهارتی و کارآفرینی در سطح استان و در حوزه خودکفایی خبر داد و اظهار کرد: در این حوزه و در ایام دهه فجر، 600 طرح خودکفایی به ارزش 4 میلیارد و 200 میلیون ریال از منابع بانکی و امدادی به بهره‌برداری رسید.

حاجی‌نقی با بیان اینکه مؤلفه‌های فرهنگی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی ایفا می‌کند متذکر شد: در دهه فجر سال جاری در کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی 7 همایش علمی پژوهشی دانشجویی و نیز 3 دوره اردوی آموزش خانواده با حضور 5 استان، ویژه مادران و دختران در مشهد برگزار شد که در مجموع در این دوره‌ها 960 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: همچنین 17 نمایشگاه‌ از کارهای دانش‌آموزان در مجتمع‌های فرهنگی در ایام دهه فجر، مرحله استانی جشنواره ورزشی قرآنی مجتمع‌های  آموزشی شبانه‌روزی و جشنواره ورزشی ویژه پرسنل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی نیز در رشته‌های مختلف به مرحله اجرا درآمد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی حمایت از نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در ابعاد مالی ،فرهنگی و آموزشی را یکی از ماموریت‌های مهم این نهاد عنوان کرد و افزود: همزمان با دهه فجر ، یک‌هزار مورد کمک هزینه جهیزیه به مبلغ سرانه 10 میلیون ریال به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شد که در مجموع در این خصوص 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

حاجی‌نقی متذکر شد: برای مددجویان نیازمند زیر پوشش این نهاد یک هزار و 200 مورد وام کارگشایی در نظر گرفته شده که به هر نفر 5 میلیون ریال تعلق می‌گرفت، که این اقدام جمعا 6 میلیارد ریال اعتبار در بر داشته است.

وی به دیدار از خانواده‌های زیر پوشش در قالب طرح مفتاح الجنه اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این طرح با 150 خانواده مددجوی تحت پوشش با حضور مسئولین دیدار و به هر خانواده 500 هزار ریال هدیه ارائه شد که مجموع این هدایا  75 میلیون ریال بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی همچنین عیادت از بیماران را امری انسانی و دینی خواند و اظهار کرد: از 150 بیمار در سطح استان عیادت و به هر بیمار 400 هزار ریال هدیه اعطا شد.

حاجی‌نقی با بیان اینکه یکی از دلایل عزت انقلاب اسلامی شهدا هستند و خانواده‌های آنها از جایگاه والایی برخوردار هستند بیان کرد: در ایام دهه فجر با 6 خانواده معظم شهدای امدادگر دیداری به عمل آمد که در آن از مقام و از خودگذشتگی‌های ایشان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/70010/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول