اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

صنعت نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز نقش صنعت را در پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) را اساسی دانست.

صنعت نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسن‌زاده در گردهمایی دانش آموختگان و ایثارگران آموزشگاه‌های حرفه‌ای صنعت نفت در مجموعه فرهنگی حضرت امام رضا (ع) اهواز اظهار داشت: انگلیسی‌ها همه چیز را برای خود می‌خواستند، اما فرزندان این مرز و بوم آموزش‌ها را از آنها گرفتند و در راه اعتلای کشور صرف کردند.

*نقش صنعت در پیروزی انقلاب

وی به نقش صنعت در دوران پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: به خاطر اینکه نفت از همان اول در دست انگلیسی‌ها بود؛ همه فکر می‌کردند که آخرین جایی که به انقلاب اسلامی می‌پیوندد، صنعت نفت است.

وی خاطرنشان کرد: اما برخلاف آنچه در ذهن‌ها بود، مؤثرترین بخش کشور در دوران انقلاب اسلامی و پیروزی آن، صنعت نفت بود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا، تمام نیروهای موردنیاز برای اداره کشور اهم از متخصص و غیرمتخصص خود را از کشورهای دیگر جذب می‌کنند، اما در کشور ما این طور نیست.

*ضربه‌ای محکم به رژیم منحوس پهلوی

وی عنوان کرد: در زمان انقلاب اعتصاب در تمام کشور وجود داشت، اما هیچ اعتصابی مانند صنعت ضربه‌ای محکم به رژیم منحوس پهلوی نزد.

حسن‌زاده در ادامه صنعت نفت را نماد به‌کارگیری آموخته‌های جوانان این مرز و بوم برای استقلال کشور عنوان کرد و افزود: در زمان اعتصاب صنعت نفت، امام راحل (ره) گروهی را فرستادند تا با پرسنل صنعت نفت صحبت کنند که نفت به اندازه نیاز داخل تولید شود.

وی بیان داشت: نیروهای متخصص ما آنچه را از انگلیسی‌ها آموخته بودند را به کار گرفتند و این درخواست امام را انجام دادند.

*توجه به آموزش و تربیت نیروهای مستعد

امام جمعه موقت اهواز در سخنان خود با قدردانی از برگزارکنندگان این گردهمایی، نقش نیروی انسانی ماهر، کارآمد و متخصص را در پیشبرد و توسعه صنعت نفت بسیار مهم دانست و گفت: توجه مدیران این صنعت به موضوع آموزش و تربیت نیروهای مستعد در خور تحسین است.

انتهای پیام/ 72001/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول