اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

69 گروه راهداری در نوروز آماده ارائه خدمات هستند

خبرگزاری فارس: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: 69 گروه راهداری در تعطیلات نوروزی و در راستای اجرای طرح ویژه نوروز برای ارائه خدمات آمادگی دارند.

69 گروه راهداری در نوروز آماده ارائه خدمات هستند

علی قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این گروه‌های راهداری علاوه بر جاده‌های اصلی 804 کیلومتر راه فرعی و 1 هزار و 988 کیلومتر راه روستایی را زیرپوشش قرار می‌دهند تا اینکه مسافران و گردشگرانی که از مناطق مختلف کشور به این خطه وارد می‌شوند بدون دغدغه و آسوده رفت و آمد کنند.

وی بر لزوم توجه ویژه بر راه‌های روستایی تاکید کرد و افزود: با وجودی که جاده‌های پرتردد و شریان‌های ارتباطی باید در کانون توجه مسئولان و راهداران قرار گیرد ولی راه‌های ارتباطی روستاها نیز نباید به فراموشی سپرده شوند زیرا روستاهای

آذربایجان‌غربی گردشگرپذیر بوده و در ایام مختلف سال به ویژه تعطیلات در این نقاط رفت و آمد زیادی را شاهد می‌شویم.

وی به وجود 29 راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار اشاره کرد و گفت: در این راهدارخانه‌ها 360 پرسنل فعال برای ارائه خدمات به هم‌وطنان مستقر شده‌اند تا در شرایط مختلف اعم از تصادفات احتمالی، کولاک، راهبندان و .. به یاری مسافران شتافته و آنها را به شکل مناسبی ساماندهی کرده و خدمات اسکان موقت را ارائه دهند.

قهرمانی به فعالیت 16 اکیپ سیار مکانیکی در راستای اجرای طرح ویژه نوروز اشاره کرد و بیان داشت: این اکیپ‌ها در راه‌های اصلی و شریان‌های ارتباطی به گشت‌زنی مشغول می‌شوند تا در صورت وقوع حادثه در یک نقطه از جاده بلافاصله باخبر شده و به سازمان‌های ذی‌صلاح اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه راهداران تا 12 شب در جاده‌ها به گشت‌زنی می‌پردازند، اظهار داشت: در جاده‌های مناطق مختلف استان از جمله مناطق پرحادثه گشت‌زنی انجام می‌گیرد همچنین در این مدت زمان به لزوم تجهیز، پاکسازی مهمانسراهای راهدارخانه‌ها و مساجد باید تاکید شود تا در صورت وقوع سانحه،‌ خانواده‌ها در محل مناسبی اسکان موقت داده شوند.

مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه 53 نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان‌غربی وجود دارد، اظهار داشت: در راستای رفع ایرادهای موجود در برخی از این نقاط گام برداشته شده است ولی در ارتباط با سایر نقاط باید اقداماتی صورت بگیرد تا مشکلی ایجاد نشود که می‌توان به نصب تابلوهای هشدار و ..در این جاده‌ها اقدام کرد تا رانندگان آگاه شوند.

انتهای پیام/61002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول