اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان اعلام کرد

جذب 20 درصد اعتبارات راهداری / فعالیت 37 راهدارخانه در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از فعالیت 37 راهدارخانه ثابت و سیار در استان خبر داد و گفت: راهدارخانه‌ها در تمامی ایام سال در زمینه نگهداری راه‌ها و کمک به افراد نیازمند در جاده‌ها فعالیت می‌کنند.

جذب 20 درصد اعتبارات راهداری / فعالیت 37 راهدارخانه در کردستان

محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کار برف‌روبی راه‌های اصلی و فرعی استان توسط عوامل راهداری و برف‌روبی راه‌های روستایی نیز به دلیل نبود ماشین‌آلات مناسب و مورد نیاز و همچنین نبود نیروی انسانی کافی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در صورت تامین ماشین‌آلات کار برف‌روبی جاده‌های روستایی نیز توسط عوامل راهداری انجام خواهد شد.

مدرس‌گرجی با اشاره به اعتبار 17 میلیارد تومانی این بخش در سال گذشته، مجموع اعتبار امسال در راستای نگهداری از راه‌ها را 14 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تنها 20 درصد از کل این اعتبار جذب شده است.

کوتاه بودن عمر ماندگاری جاده‌های کردستان

وی روکش، لکه‌گیری و درزگیری را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حفظ و نگهداری از جاده‌ها عنوان کرد و گفت: ‌این مهم به صورت مستمر در طول سال توسط عوامل راهداری انجام می‌شود.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: آسفالت جاده‌ها در مساعدترین شرایط تنها 10 سال دوام خواهد داشت که برای نگهداری 3 هزار و 500 کیلومتر راه آسفالته استان باید هر ساله یک‌ دهم آن روکش آسفالت شود.

به گفته مدرس‌گرجی، کوهستانی، کم عرض بودن جاده‌ها و افزایش بار ترافیکی عمر ماندگاری جاده‌ها را کوتاه‌ می‌کند و نیز موجب وقوع تصادفات و مرگ هموطنان می‌شود.

به گفته وی، اما در طول چند سال اخیر تلاش راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و بخش‌های امداد و نجات منجر به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شده و این موید ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کردستان است.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان رتبه استان در سال گذشته در این زمینه را هشتم عنوان کرد و گفت: ‌در هشت ماهه امسال نیز با کاهش 25.7 درصدی آمار تلفات جاده‌ای به رتبه سوم کشور ارتقا پیدا کردیم.

نصب چراغ‌های چشمک‌زن خورشیدی

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان به نصب چراغ‌های چشمک‌زن خورشیدی در کل جاده‌های استان از 5 سال پیش اشاره کرد و گفت: این مهم ضمن جلوگیری از افزایش اتلاف انرژی، موجب حذف سیم‌های برق در جاده‌ها شده است.

به گفته  مدرس‌گرجی، در حال حاضر بدلیل نبود اعتبارات کافی برای خرید و تعویض باتری‌ آنها برخی از این چراغ‌ها کار نمی‌کنند.

صرف 3.5 میلیارد تومان برای خط‌کشی جاده‌ها

به گفته مدرس‌گرجی، بحث خط‌کشی جاده‌ها با توجه به کوهستانی و برف‌گیر بودن استان باید به صورت مستمر در طول سال یا حداقل 9 ماه یک بار انجام شود و در استان کردستان این کار در هر مرحله نیازمند صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی در پایان با بیان اینکه گاردریل‌ها نیز در زمینه افزایش امنیت جاده‌ها در بحث تصادفات تأثیرگذار هستند، گفت: 10 درصد از جاده‌های استان باید دارای گاردریل مناسب باشند که اعتباری افزون بر 70 میلیون تومان نیاز دارد.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول