اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره طرح‌های خودکفایی کمیته امداد کردستان خبر داد

جذب 31 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره طرح‌های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان از جذب 31 میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال توسط این نهاد در این استان خبر داد.

جذب 31 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کردستان

فرشید جهان‌بین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: 20 میلیارد تومان از مجموع اعتبارات جذب شده در سال جاری مربوط به اعتبارات اشتغال مانده سال گذشته بود.

به گفته وی، با جذب این میزان اعتبار بیش از 4 هزار و 500 فرصت شغلی جدید برای مددجویان زیرپوشش امداد در سطح استان ایجاد شده است.

رئیس اداره طرح‌های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان ادامه داد: تاکنون بیش از 8 هزار پرونده مددجویی برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل سطح استان معرفی شده‌ است.

جهانبین خاطرنشان کرد:‌ هفت هزار پرونده مددجویان مستعد اشتغال تشکیل شده و آماده معرفی به بانک‌های عامل است.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل از 89 میلیارد تومان سهمیه اشتغال‌زایی تاکنون 56 میلیارد تومان را کارسازی کرده‌اند، افزود: اگر 33 میلیارد تومان دیگر نیز کارسازی شود، زمینه ایجاد بیش از 10 هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان واجد شرایط ایجاد می‌شود.

به گفته رئیس اداره طرح‌های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان، براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین این نهاد و بانک‌های عامل در استان بیش از 240 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خرد و 65 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

جهانبین تصریح کرد: سهم صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال نیز 40 میلیارد ریال برای ایجاد 600 فرصت شغلی جدید است.

وی عنوان کرد: مددجویان زیرپوشش، فرزندان مددجویان، زنان سرپرست خانوار و نیازمندان و مددجویان تک و یا چند خدمتی از اولویت‌های کمیته امداد در بحث اشتغال‌زایی هستند.

وی از ثبت 15 هزار و 600 نفر فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش در سامانه مدیریت اشتغال و خدمات کارآفرینی این نهاد در استان خبر داد.

رئیس اداره طرح‌های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 15 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و یادآور شد: این تعداد مددجو با شرکت در دوره‌های آموزش کارآفرینی کسب و کار، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دوره مقدماتی و تکمیلی در رشته‌های مختلف را دیده‌اند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول